Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Skaczemy, pływamy, biegamy 04.06.2020

Dzisiaj Misia z Emilką zaproszą nas na basen . Zwróćcie uwagę co należy ze sobą zabrać i jak należy się tam zachowywać.

Co może mieć wspólnego żaba ze sportem? - podpowiedzią jest wiersz pt. „Żaba i żabka” A. Frączek. Poproście rodziców o przeczytanie wiersza.

Krąży żaba po basenie,

Denerwuje się szalenie,

Bo dżentelmen w czepku w kratkę

Chlapie CHLAP! Trenując żabkę,

Pani w ciasnym kostiumiku

Rusza się jak struś w kurniku

Szkrab w brodziku dziko hopsa….

To nie żabka! To styl mopsa!

Krąży żaba po basenie,

Denerwuje się szalenie,

Oburzenia nie ukrywa:

- Kto tych ludzi uczył pływać?!

Róbcie tak jak ja! No, gazem!

- Może jednak innym razem

Wysłuchamy Pani rad….

- W słowo jej ratownik wpadł.

- Dzisiaj bowiem, droga pani,

Strój ma pani…hm…do bani.

Żaba się zdziwiła tak,

Że aż wyjąkała: - Kwak…..?

Więc ratownik jej tłumaczy:

- Niechże pani zerknąć raczy,

Wokół pływa ludzi setka…..

Tylko pani jest bez czepka!

- Właśnie, właśnie - rzekł ktoś z tłumu.

- I co gorsza bez kostiumu!

Czy już wiesz „Co żaba ma wspólnego ze sportem?”

- Dlaczego żaba była oburzona?

- Kto zwrócił uwagę żabie?

- Czego żaba nie założyła?

- Czy wolno pływać na basenie bez czepka?

- Czy można chlapać na innych?

- Czy można pływać, gdy nie ma ratownika?

- Po co na basenie jest ratownik?

- Czy wolno śmiać się z kogoś, kto nie umie pływać?

- Jaki strój obowiązuje na basenie?

Gdzie się ukryła żabka” – zabawa typu ciepło – zimno z wykorzystaniem figurki żaby (może być obrazek). Rodzic przypomina, aby przestrzegać zasad gry i nie podpowiadać szukającym, gdzie ukryta jest żabka. Po odnalezieniu figurki dzieci mogą opisywać jej położenie, stosując określenia: na prawo od, na lewo od, pod, za itp.

"Rebusy" – zabawa słuchowa.

Na podstawie zdjęć zadaniem dziecka jest podanie nazwy czynności, zaczynającej się na pierwszą sylabę przedstawionego obrazka. Można przygotować więcej obrazków i bawić się dłużej z dzieckiem.

Propozycje obrazków np.:

- ryba (dziecko podaje czynność na pierwszą sylabę - rysowanie);  

- malina (malowanie);

- latawiec (latanie);

- biedronka (bieganie);

- mydło (myślenie, mycie, mydlenie);

- osa (oglądanie);

- koza (kopanie). 

Uczymy się rymowanki - zabawa językowa z wykorzystaniem piłki.

Trąf, Trąf, Misia Bela

Misia, Kasia, Konfacela

Misia  A, Misia Be,

Misia, Kasia, Konface.

Kiedy dzieci już opanują tekst, stają z rodzicem naprzeciwko siebie  i podają sobie piłkę w rytm wypowiadanej rymowanki: najpierw bardzo wolno, potem coraz szybciej.

Zasady – Rodzicu  prowadząc rozmowę z dzieckiem na temat zasad obowiązujących w sporcie zainspiruj się wierszem pt. „Dzień dobry” A.Pawłowskiej - Niedbały

Dzień dobry.

Dziękuję.

Poproszę.

Przepraszam.

Pozdrawiam serdecznie.

Serdecznie zapraszam.

Ach, jakie to miłe.

Pamiętaj koniecznie,

Do wszystkich i zawsze

Odzywać się grzecznie.

Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania:

- Czy w sporcie obowiązują zasady?

- Jakie to są zasady?

- Co znaczy gra „fair play”?

- Co to jest dyskwalifikacja?

- Czy zasady panujące w sporcie można przenieść do codziennego życia, do wspólnych gier i zabaw?

Posłuchaj piosenki "Chodźmy popływać" .

A teraz trochę gimnastyki .

Na koniec „Niezbędnik sportowca” – Pamiętajcie!

Bezpieczeństwo jest bardzo ważnym aspektem uprawiania sportu i że należy pamiętać o używaniu odpowiedniego sprzętu:

- Do jazdy na wrotkach, rolkach, rowerze, hulajnodze przydadzą się: kask ochraniający głowę, nakolanniki, nałokietniki.

- Jeśli chcemy biegać, trzeba pamiętać o dobrych, wygodnych butach.

- Do gry w piłkę dobrze jest mieć korki, specjalne buty, które chronią zawodników przed poślizgiem na murawie.

- Karatecy na swoje treningi zakładają specjalne ochraniacze na nogi i  napięstniki itd.

Praca indywidualna

Karta pracy cz. 4 str. 59 - rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie rybek i fal po śladach. Kończenie rysowania rybek według wzoru. Kolorowanie ich.

Karta pracy cz. 4 str. 60 - wykonanie łódki według instrukcji. Rysowanie po śladach.

Karta pracy cz. 4 str. 61 - rysowanie po śladach drugiej połowy rysunku misia i lalki. Kolorowanie rysunków. Kończenie rysowania hulajnogi według wzoru.

A teraz pora na spacer – „Park, las czeka na Was!”