Rozkład dnia
Ramowy Rozkład Dnia
Realizacja programu wychowania przedszkolnego w zakresie treści podstawy programowej: 8.00 - 13.00
1) Nauczyciele organizują zajęcia wspierające rozwój dziecka, wykorzystując do tego każdą sytuację i moment pobytu dziecka w przedszkolu, czyli tzw. zajęcia kierowane i niekierowane. Ważny jest także czas spożywania posiłków, czas przeznaczony na odpoczynek i charakter tego odpoczynku, uroczystości przedszkolne, wycieczki, ale i ubieranie, rozbieranie. Bardzo ważna jest samodzielna zabawa.
2) Dobrze zorganizowana zabawa, zarówno w budynku przedszkola, jak i na świeżym powietrzu. Organizacja zajęć na świeżym powietrzu powinna być elementem codziennej pracy z dzieckiem w każdej grupie wiekowej.
3) Tworzenie stosownych nawyków ruchowych u dzieci.
Czas pracy przedszkola: 6.00 – 17.00
Oddział I- czynny jest od godz. 8.00. - 15.30
Oddział II - czynny od godz. 7.00 - 16.00
Oddział III- czynny jest od godz. 6.00 - 15.30
Oddział IV - czynny jest od godz. 8.00 - 17.00
Rozkład Dnia
6.00 - 8.00 Schodzenie się dzieci, zabawy wynikające z własnej aktywności dziecka. Zabawy indywidualne, dydaktyczne, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne. Prace porządkowe i hodowlane w kącikach. Kontakty okolicznościowe i indywidualne wynikające z potrzeb dzieci.
8.00 – 9.00 Zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe ze śpiewem, zabawy rytmiczne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, np. oddechowe, artykulacyjne, manualne, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy i ćwiczenia ruchowe. Czynności opiekuńcze, samoobsługowe i organizacyjne, Przygotowanie do śniadania. Czynności porządkowe, higieniczne, opiekuńcze, praca dyżurnych.
9.00 – 9.30 Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie, wpajanie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłków.
Śniadanie.
9.30 - 12.00-. Sytuacje edukacyjno - wychowawcze organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczycieli w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego w różnych sferach rozwojowych wynikające z aktywności dzieci oraz uwzględniające ich propozycje. Gry i zabawy ruchowe organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku.
Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności przed wyjściem na świeże powietrze, ubieranie, rozbieranie Ćwiczenia gimnastyczne. Organizowanie zabaw twórczych, nabywanie umiejętności przez działanie. Zabawy swobodne. Rozwijanie kompetencji językowych – język angielski.
11.15 –11.30 Przygotowanie do obiadu: czynności opiekuńcze, samoobsługowe, zabiegi higieniczne. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Obiad.
12.00 - 14.15 Relaks, wyciszenie, słuchanie muzyki klasycznej, bajek muzycznych oraz literatury dziecięcej. Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych z wykorzystaniem bazy dydaktycznej przedszkola: pomocy dydaktycznych, środków audio – wizualnych, kącików zainteresowań. Zajęcia niekierowane zgodne z zainteresowaniem dzieci, zabawy ze śpiewem, muzyczno- rytmiczne, zabaw plastyczno-techniczne. Prowadzenie obserwacji pedagogicznych, analiza gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole, kontynuacja tematyki zainspirowanej przez nauczycielkę, oferty dla dzieci - rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci, praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym wspierająca rozwój dziecka. Zabawy ruchowe, spacery i zabawy na powietrzu.
14.00 - 14.15 - Czynności porządkowe i higieniczne, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. . Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Podwieczorek .
14.15 - 17.00 - Zabawa ruchowa z zestawu zabaw prowadzonego w ciągu dnia. Zabawy wg zainteresowań dzieci. Oddziaływania nauczycieli wyzwalające samorzutną aktywność, działania utrwalające nabyte umiejętności i kompetencje wspierające indywidualny rozwój dzieci. Rozchodzenie się dzieci