Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Rozkład dnia

Ramowy Rozkład Dnia

Realizacja programu wychowania przedszkolnego w zakresie treści podstawy programowej: 8.00 - 13.00 
1) Nauczyciele organizują zajęcia wspierające rozwój dziecka, wykorzystując do tego każdą sytuację i moment pobytu dziecka w przedszkolu, czyli tzw. zajęcia kierowane i niekierowane. Ważny jest także czas spożywania posiłków, czas przeznaczony na odpoczynek i charakter tego odpoczynku, uroczystości przedszkolne, wycieczki, ale i ubieranie, rozbieranie. Bardzo ważna jest samodzielna zabawa.
2) Dobrze   zorganizowana   zabawa,   zarówno w budynku przedszkola, jak i na  świeżym powietrzu. Organizacja zajęć na świeżym powietrzu powinna  być  elementem  codziennej pracy z dzieckiem w każdej grupie wiekowej.
3) Tworzenie stosownych nawyków ruchowych u dzieci.
Czas pracy przedszkola: 6.00 – 17.00

Oddział I- czynny jest od godz. 8.00. - 15.30
Oddział II - czynny od godz. 7.00 - 16.00
Oddział III- czynny jest od godz. 6.00 - 15.30

Oddział IV - czynny jest od godz. 8.00 - 17.00

Rozkład Dnia

6.00 - 8.00  Schodzenie się dzieci, zabawy wynikające z własnej aktywności dziecka. Zabawy indywidualne, dydaktyczne, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne. Prace porządkowe i hodowlane w kącikach. Kontakty okolicznościowe i indywidualne wynikające z potrzeb dzieci.

8.00 – 9.00  Zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe ze śpiewem, zabawy rytmiczne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, np. oddechowe, artykulacyjne, manualne, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy i ćwiczenia ruchowe. Czynności opiekuńcze, samoobsługowe i organizacyjne, Przygotowanie do śniadania. Czynności porządkowe,  higieniczne, opiekuńcze, praca  dyżurnych. 

9.00 – 9.30    Realizacja  założeń programowych  z  zakresu kształtowania   nawyków   higienicznych  i  kulturalnych oraz dbałości o zdrowie, wpajanie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłków.
Śniadanie.

9.30 - 12.00-. Sytuacje edukacyjno - wychowawcze organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczycieli   w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego w różnych sferach rozwojowych  wynikające z aktywności dzieci oraz  uwzględniające  ich  propozycje.  Gry i zabawy ruchowe organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku.
Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności przed wyjściem na świeże powietrze, ubieranie, rozbieranie Ćwiczenia gimnastyczne. Organizowanie zabaw twórczych,  nabywanie umiejętności przez działanie. Zabawy swobodne. Rozwijanie kompetencji językowych – język angielski.

11.15 –11.30 Przygotowanie do obiadu: czynności opiekuńcze, samoobsługowe, zabiegi higieniczne. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania  się  sztućcami.  Kulturalne   zachowanie się  przy   stole, dbałość o zdrowie. Obiad.

12.00 - 14.15 Relaks, wyciszenie, słuchanie muzyki klasycznej, bajek muzycznych oraz literatury dziecięcej. Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych z  wykorzystaniem bazy dydaktycznej przedszkola: pomocy dydaktycznych, środków audio – wizualnych, kącików zainteresowań. Zajęcia niekierowane zgodne z zainteresowaniem dzieci, zabawy  ze śpiewem, muzyczno- rytmiczne, zabaw plastyczno-techniczne.  Prowadzenie obserwacji pedagogicznych, analiza gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole, kontynuacja tematyki zainspirowanej przez nauczycielkę, oferty dla dzieci - rozwijanie zainteresowań i uzdolnień  dzieci, praca  indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym  wspierająca rozwój dziecka.  Zabawy ruchowe, spacery i zabawy na powietrzu.

14.00 - 14.15 - Czynności porządkowe i higieniczne, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. . Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Podwieczorek .

14.15 - 17.00 - Zabawa ruchowa z zestawu zabaw prowadzonego w ciągu dnia. Zabawy wg zainteresowań dzieci. Oddziaływania nauczycieli wyzwalające samorzutną aktywność, działania utrwalające nabyte umiejętności i kompetencje  wspierające indywidualny rozwój dzieci. Rozchodzenie się dzieci