Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Moje uczucia 29.05.2020

Posłuchajcie wiersza ,,Radość życia’’ i porozmawiajcie z rodzicami na temat sytuacji wywołujących u Was różne uczucia.

Życie pełne jest niespodzianek,

nie wiemy, co przyniesie kolejny poranek.

Nieważne, jaka jest dzisiaj pogoda

ani jak piękna Twoja uroda.

Ciesz się z każdego promyka słonka,

szumu wiatru, pięknych kwiatów i śpiewu skowronka.

Wiosną z motylka, co usiadł na kwiatku,

a zimą z białych, śniegowych płatków.

I chociaż czasem Ci idzie pod górkę,

powieje wiaterek i przegoni tę chmurkę.

Znów uśmiech na Twojej buzi zagości,

wróci dobry humor i znikną Twe złości.

Posłuchajcie piosenki  "Nasze emocje"

Zabawy dydaktyczna:

„Emocje na twarzy” – rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy, zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem  „Buzi z emocjami”.

„Miłe czy nie?” – podział na emocje pozytywne i negatywne.

Dziecko rozpoznaje i nazywa emocje.

„Maski emocji” – a teraz wykonajcie z pomocą rodziców 6 masek, które będą przedstawiać: radość, smutek, krzyk, nastrój „głupkowaty”,  irytacje oraz złość.

Przy okazji pokazywania różnych masek możemy z rodzicami porozmawiać, kiedy czujemy się szczęśliwi, co sprawia nam radość… Co powoduje, że czujemy smutek, dlaczego go odczuwamy… Jakie sytuacje budzą w nas złość?  Jak się zachowujemy, gdy jesteśmy źli? Jak wygląda wtedy nasza twarz, nasze ręce, co się dzieje z naszym głosem? Co możemy zrobić, gdy odczuwamy złość?

A teraz zapraszamy Was w wielką podróż samolotem do krainy uczuć. Dzieci wraz z rodzicami wyruszają na wycieczkę do tajemniczej krainy. Wsiadają do samolotu i lecą naśladując ruchy zgodnie ze wskazówkami, które usłyszą.

Wszyscy docierają do RADOSNEJ KRAINY. Jest tutaj piękna pogoda, świeci słońce, widać kolory (uczestnicy ilustrują ruchem, ciałem, gestem emocję). Następnie wsiadają do samolotu i lecą dalej. Nagle robi się ciemno, słońce przestaje świecić a świat jest szary i bury. Docieramy do SMUTNEJ KRAINY. Mieszkańcy tej krainy stale chodzą smutni, nic im się nie chce robić, siedzą, leżą…. (uczestnicy ilustrują ruchem, ciałem, gestem emocję). Czy smutek jest nam potrzebny? A co możemy zrobić, żeby poprawić sobie humor, kiedy jesteśmy smutni?

- Rozśmieszamy (w parach: rodzic – dziecko ) demonstrują śmieszne minki na poprawę nastroju.

Wsiadamy do samolotu i lecimy dalej. Nagle w oddali słychać błyskawice, niebo w pewnym momencie aż robi się czerwone. Dotarliśmy do KRAINY ZŁOŚCI. Ludzie w tej krainie tupią nogami, obrażają się, zaciskają pięści. Często się kłócą, nie potrafią współpracować, nie potrafią się razem bawić. Mają groźne miny (uczestnicy ilustrują ruchem, ciałem, gestem emocję). Czy czujemy się czasem źli? Czy możemy czuć złość? Złość jest przykra, nikt jej nie lubi, każdy się jej boi dlatego trzeba spokojnie tą złość uspokoić. Macie jakiś pomysł?

- Rozmowa kierowana: W jakiej krainie było wam najlepiej? Dlaczego?

Masażyk – według Bożeny Formy (w parach: rodzic – dziecko). Rodzic siedzi za plecami dziecka, swobodnie sięga dłońmi do jego pleców. Mówi tekst i wykonuje odpowiednie ruchy.

Wędruję z mamusią hen leśną dróżką      - rysuje palcami wskazującymi ścieżkę od góry do dołu

                                                                        pleców,

przez góry wysokie i łąki,                           -  rysuje góry, wykonując ruchy koliste, pocierając dłońmi o

                                                                         plecy,

dla nas wesoło wietrzyk powiewa,            - delikatnie uderza w plecy pięściami obu rąk,

a w górze śpiewają skowronki.                  - uderza delikatnie opuszkami palców w górną część

                                                                        pleców,       

Zza chmury nagle spogląda słońce,          - rysuje słońce,

ciepłe wysyła promienie,                            - mocno pociera  rozwartymi dłońmi o plecy,

zbieramy kwiaty, pięknie pachnące          - rysuje kontury kwiatów, naśladując  ich wąchanie, 

                                                                        zbliżając dłonie do nosa,

stokrotki, rumianki, złocienie.                   - rysuje linie faliste w dowolnych kierunkach,

Potem leżymy sobie na trawie                  - delikatnie przykłada  policzek do pleców dziecka,

i w niebo spoglądamy,                               - przesuwa dłoń od dołu do góry pleców,

najcudowniejsze są takie chwile,              - dmucha we włosy dziecka,

bo mamę mocno kochamy.                        - rysuje na plecach serduszko.

Potem spróbujcie się zamienić rolami.

Zamknijcie oczy i posłuchajcie spokojnej muzyki relaksacyjnej  "W krainie spokoju" . Narysujcie co czuliście słuchając muzyki.

,,Policz elementy’’ gra matematyczna                                          

Zabawy „Miny i minki” -  dziecko mimiką naśladuje polecenia rodzica:

Jesteś smutny (układa usta w podkówkę),

Jesteś zdziwiony (marszczy czoło),

Jesteś przestraszony (szeroko otwiera oczy, otwiera usta tak jakby chciało powiedzieć głoskę O),

Dmuchasz na płomień świecy (wykonuje głęboki wdech i wydech),

Śpisz (zamyka oczy).

Posłuchajcie jeszcze wiersza Ewy Małgorzaty Skorek, w którym utrwalimy nazwy miesięcy, a także poćwiczymy oddech. W miejscach oznaczonych * dzieci powtarzają za rodzicem – na jednym wydechu – nazwy miesięcy.

Jakie miesiące

w roku mamy?

Czy wszystkie nazwy

miesięcy znamy?

Komu nie sprawi

trudu zadanie,

niech rozpoczyna

ich wyliczanie.

Powietrza dużo

buzia nabiera

i na wydechu

nazwy wymienia:

− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień. *

Jeśli za trudne było zadanie, ćwicz dalej z nami to wyliczanie:

− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień*

I to by było dzisiaj na tyle. Kończymy tydzień, w którym gościły u nas różne emocje - te dobre i te złe. Jak się pozbyć szczególnie tych złych kiedy znówdo nas zawitają wysłuchajcie piosenki "Jak się pozbyć złych emocji?"

Życzymy Wam miłego, słonecznego weekendu. Zapraszamy w poniedziałek, będzie niespodzianka. Czekamy na fotorelacje:)