Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dziwny gość – Złość 28.05.2020

Zabawa „Wyżej – więcej – dalej”

W zabawie może wziąć udział cała rodzina. Oklaskujemy najlepszych lub wyjątkowych uczestników zabawy, charakteryzujących się wymienionymi cechami, umiejętnościami. Np.:

− Kto jest najwyższy?

− Kto jest najniższy?

− Kto podskoczy najwyżej (dosięgnie powieszonego dość wysoko przedmiotu)?

− Kto przeczyta podane wyrazy?

Zabawę można przeprowadzić kilkakrotnie, dobierając ćwiczenia tak, aby dziecko mogło się wyróżnić.

Posłuchajcie wiersza D. Gellner pt. „Zły humorek”. Opowiada on o dziewczynce, która pewnego dnia odczuwa nieprzyjemne uczucie, jakim jest złość .

- Czy udało jej się zapanować nad złym humorkiem?

- A Twój sposób na zły humorek ...?

- Opowiedz mamie, babci jak sobie radzisz ze złością!

- Zapamiętaj! Bez złości mamy więcej radości.

- Narysuj ilustrację do wybranego przez Ciebie fragmentu wiersza.

"Jestem dzisiaj zła jak osa!

Złość mam w oczach i we włosach!

Złość  wyłazi  mi  uszami

I rozmawiać nie chcę z wami!

A dlaczego?

Nie wiem sama

Nie wie tata, nie wie mama…

Tupię nogą, drzwiami trzaskam

I pod włos kocura głaskam.

Jak tupnęłam lewą nogą,

Nadepnęłam psu na ogon.

Nawet go nie przeprosiłam

Taka zła okropnie byłam.

Mysz wyjrzała z mysiej nory:

Co to znowu za humory ?!

Zawołałam: - Moja sprawa!

Jesteś chyba zbyt ciekawa.

Potrąciłam stół i krzesło,

co mam zrobić, by mi przeszło?!

Wyszłam z domu na podwórze,

Wpakowałam się w kałużę.

Widać, że mi złość nie służy,

Skoro wpadłam do kałuży.

Siedzę w błocie, patrzę wkoło,

Wcale nie jest mi wesoło…

Nagle co to?

Ktoś przystaje

Patrzcie! Rękę mi podaje!

To ktoś mały, tam ktoś duży -

Wyciągają mnie z kałuży.

Przyszedł pies i siadł koło mnie

Kocur się przytulił do mnie,

Mysz podała mi chusteczkę:

Pobrudziłaś się troszeczkę!

Widzę, że się pobrudziłam,

Ale za to złość zgubiłam

Pewnie w błocie gdzieś została.

Nie będę jej szukała!"

Posłuchajcie piosenki pt.  "Złość to straszny zwierz". Zaśpiewajcie wybrany fragment piosenki z różnym natężeniem głosu (głośno, cicho, szeptem).

1. Przyszła Ala do mamusi

I od progu krzyczy:

"Nie chcę zupy!" "Nie chcę pizzy!"

"Mam już dość słodyczy!"

Buzia brzydka, nadąsana,

Nogą tupie głośno,

Ala nie wie, co się dzieje,

Lecz walczy z tą złością.

Ref: Nie wiem, czy wiesz,

Że złość to straszny zwierz,

Wyciąga pazury, kły i często bywa zły. x2

2. Kasia z Antkiem i Kubusiem,

Bawią się w najlepsze,

Wtem podbiega do nich Tymek,

Złości się: "Ja też chcę!"

I zabiera samochody,

I krzyczy okropnie,

Cała trójka zapłakana,

Już siedzi przy oknie.

Ref: Nie wiem, czy wiesz,

Że złość to straszny zwierz,

Wyciąga pazury, kły i często bywa zły. x2

3. Nic dobrego nie wynika

Z całej twojej złości,

Za to przynieść może

Wiadro smutków i przykrości.

Czasem lepiej swoje złości,

Zamknąć do koszyka,

Pograć w piłkę, porozmawiać,

Tańczyć, kiedy gra muzyka.

Ref: Nie wiem, czy wiesz,

Że złość to straszny zwierz,

Wyciąga pazury, kły i często bywa zły. x2

Rozmowa na temat piosenki.

− O czym jest ta piosenka?

− Co oznacza słowo: emocje?

− O jakich emocjach jest mowa w piosence?

− Jakie inne emocje nas „odwiedzają”? Co się wtedy dzieje?

Ćwiczenia „Zaklaszcz tak jak ja” – kształtujące poczucie rytmu, utrwalające rytm melodii piosenki. Dziecko maszeruje w rytmie nagrania piosenki i śpiewa. Podczas przerwy w muzyce rodzic w wybrany przez siebie sposób klaszcze, zadaniem dziecka jest powtórzyć rytm.

Ćwiczenia gimnastyczne (szarfa lub szalik)

  • Marsz po pokoju, dłonie oparte na biodrach – kciuk znajduje się z przodu, a pozostałe palce – z tyłu. (Należy zwrócić uwagę na wyprostowane plecy, wciągnięty brzuch, wysokie podnoszenie kolan).
  • Swobodny bieg po pokoju, na hasło: Wichura – podbieganie przez dziecko do ściany i przyleganie do niej plecami, ramiona ułożone w skrzydełka, brzuch wciągnięty.
  • Marsz po pokoju, szarfa leży na głowie, złożona na pół, odliczenie sześciu kroków, wspięcie na palce, uniesienie ramion w górę, wdech nosem, opuszczenie ramion, wydech ustami.
  • Leżenie na brzuchu, ramiona wyprostowane (są przedłużeniem tułowia), na sygnał podniesienie głowy i rąk z szarfą nisko nad podłogą, wytrzymanie około 5 sekund, opuszczenie głowy i rąk.
  • Siad prosty, podparty z tyłu, rozłożona szarfa leży na podłodze – zwijanie szarfy jedną nogą, zgiętą w kolanie, przesuwając ją palcami stopy. Potem – zmiana nóg.
  • Pozycja stojąca, trzymanie szarfy za plecami jedną ręką, podniesioną do góry – łapanie szarfy od dołu drugą ręką, opuszczoną, zgiętą w łokciu, przeciąganie szarfy rękami, naśladowanie wycierania się ręcznikiem. Potem – zmiana rąk.
  • Siad klęczny, trzymanie dłońmi szarfy za końce, oparcie dłoni o podłogę blisko kolan, odsunięcie szarfy jak najdalej (zwrócenie uwagi, aby pośladki pozostawały oparte na piętach), głowa pochylona, znajduje się pomiędzy ramionami – kwiat się rozwija. Powolne przesuwanie szarfy do kolan, uniesienie ramion z szarfą do góry, pogłębienie odchylenia – kwiat jest rozwinięty.

Praca indywidualna

Karty pracy cz. 4 str. 56–57 – popatrz na obrazek. Opowiedz, co się na nim dzieje. Odszukaj na dużym obrazku: przedmiotów, roślin umieszczonych na dole kart.

 W galerii znajdziecie kilka kolorowanek:)