Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci 15.04.2021

Posłuchajcie opowiadania M. Strękowskiej – Zaremby "Kaczęta, prosięta, konięta"

Przyjrzyjcie się ilustracji i opowiedzcie o wizycie Olka i Ady na wsi.

Zapraszamy Was do obejrzenia filmu "Zwierzęta na wsi" część 2

Zabawa „Jakie to zwierzę?”

Rodzic pyta: Jaki (jaka) jest…? – podając nazwę zwierzęcia, a dziecko wymyśla określenia. Np. Jaka jest kura? (mała, głośna…)

Jaki jest kogut? (szybki, głośny…)

Jaka jest kaczka? (spokojna, powolna…)

Jaka jest krowa? (duża, łagodna, spokojna…)

Jaki jest koń? (duży, szybki, groźny…)

Zabawa "Koniki"

Ćwiczenia klasyfikacyjne  "Czy ja tu mieszkam?" 

Stajnia - koń,

Obora – krowa,

Kurnik - kura, kogut,

Buda – pies,

Gołębnik – gołąb,

Chlew – świnia.

Zabawa rozwijająca poczucie rytmu – Zagadki

Dziecko słucha zagadek czytanych przez rodzica. Rytmicznie wykonuje ustalone gesty.  Powtórka zabawy - dzieci recytują, równocześnie wykonując ustalone gesty:

1. Lubi głośno gdakać,                      naprzemiennie klaszcze, uderzając w swoje kolana

kiedy zniesie jajko.                           (cała zagadka),

Każdy wie, że jest stałą

kurnika mieszkanką.        (kura) 

2. Zakręcony ogonek,                        wykonują naprzemiennie cztery uderzenia dłońmi

śmieszny ryjek ma                             o podłogę, cztery razy klaszczą (cała zagadka),

„Chrum, chrum – głośno woła –

kto jedzenie da?”              (świnka)

3. Na przykład łaciate,                      przechodzą do pozycji stojącej,

w oborze mieszkają.                        wykonują cztery uderzenia o kolana,

Pasą się na łąkach,                          wykonują obrót wokół siebie,

zdrowe mleko dają.         (krowy)     wykonują cztery klaśnięcia,          

4. Nie pieje, nie gdacze,                   maszerują w miejscu, 

tylko głośno kwacze.

Po stawie pływa.                              wykonują ruchy naśladujące pływanie,

Jak się nazywa?      (kaczka)                   

5. Grzebień ma na głowie,               przechodzą do siadu na piętach,

                                                        wykonują naprzemienne uderzanie:

swoim głośnym pianiem                  raz w swoje kolana, raz o podłogę (cała zagadka).

wszystkich wczesnym rankiem  

budzi na śniadanie.    (kogut)

Posłuchajcie piosenki "Dziadek fajną fermę miał"

Zapraszamy do sudoku "W gospodarstwie"

Gra interaktywna  "Zwierzęta Wiejskie"

Karty pracy Olek i Ada cz. 4 str. 64 – połącz zdjęcia mam ptaków hodowanych na wsi z obrazkami ich dzieci. Rodzic czyta zdania dziecko zaznacza X pod wyrazem tak, jeśli zdanie jest prawdziwe, natomiast X pod wyrazem nie, jeśli zdanie jest fałszywe. Dokończ rysować świnki według wzorów. Pokoloruj je.

Karty pracy Olek i Ada cz. 4 str. 65 połącz zdjęcia dorosłych zwierząt z wiejskiego podwórka z ich dziećmi. Nazwij mamy i ich dzieci. Dokończ rysować kurki według wzoru. Pokoloruj je.

Praca plastyczna – Świnka skarbonka z plastikowej butelki. Rodzic nacina plastikową butelkę na grzbiecie w taki sposób, aby powstał otwór do wrzucania monet. Dziecko okleja butelkę różową bibułą i wykleja z plasteliny oczy. Na białej kartce rysuje uszy, nogi i ogonek. Wycina elementy i przykleja je do butelki. Świnka gotowa!

Do jutra:-)