Zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci 15.04.2021
Posłuchajcie opowiadania M. Strękowskiej – Zaremby "Kaczęta, prosięta, konięta"
Przyjrzyjcie się ilustracji i opowiedzcie o wizycie Olka i Ady na wsi.
Zapraszamy Was do obejrzenia filmu "Zwierzęta na wsi" część 2
Zabawa „Jakie to zwierzę?”
Rodzic pyta: Jaki (jaka) jest…? – podając nazwę zwierzęcia, a dziecko wymyśla określenia. Np. Jaka jest kura? (mała, głośna…)
Jaki jest kogut? (szybki, głośny…)
Jaka jest kaczka? (spokojna, powolna…)
Jaka jest krowa? (duża, łagodna, spokojna…)
Jaki jest koń? (duży, szybki, groźny…)
Zabawa "Koniki"
Ćwiczenia klasyfikacyjne "Czy ja tu mieszkam?"
Stajnia - koń,
Obora – krowa,
Kurnik - kura, kogut,
Buda – pies,
Gołębnik – gołąb,
Chlew – świnia.
Zabawa rozwijająca poczucie rytmu – Zagadki
Dziecko słucha zagadek czytanych przez rodzica. Rytmicznie wykonuje ustalone gesty. Powtórka zabawy - dzieci recytują, równocześnie wykonując ustalone gesty:
1. Lubi głośno gdakać, naprzemiennie klaszcze, uderzając w swoje kolana
kiedy zniesie jajko. (cała zagadka),
Każdy wie, że jest stałą
kurnika mieszkanką. (kura)
2. Zakręcony ogonek, wykonują naprzemiennie cztery uderzenia dłońmi
śmieszny ryjek ma o podłogę, cztery razy klaszczą (cała zagadka),
„Chrum, chrum – głośno woła –
kto jedzenie da?” (świnka)
3. Na przykład łaciate, przechodzą do pozycji stojącej,
w oborze mieszkają. wykonują cztery uderzenia o kolana,
Pasą się na łąkach, wykonują obrót wokół siebie,
zdrowe mleko dają. (krowy) wykonują cztery klaśnięcia,
4. Nie pieje, nie gdacze, maszerują w miejscu,
tylko głośno kwacze.
Po stawie pływa. wykonują ruchy naśladujące pływanie,
Jak się nazywa? (kaczka)
5. Grzebień ma na głowie, przechodzą do siadu na piętach,
wykonują naprzemienne uderzanie:
swoim głośnym pianiem raz w swoje kolana, raz o podłogę (cała zagadka).
wszystkich wczesnym rankiem
budzi na śniadanie. (kogut)
Posłuchajcie piosenki "Dziadek fajną fermę miał"
Zapraszamy do sudoku "W gospodarstwie"
Gra interaktywna "Zwierzęta Wiejskie"
Karty pracy Olek i Ada cz. 4 str. 64 – połącz zdjęcia mam ptaków hodowanych na wsi z obrazkami ich dzieci. Rodzic czyta zdania dziecko zaznacza X pod wyrazem tak, jeśli zdanie jest prawdziwe, natomiast X pod wyrazem nie, jeśli zdanie jest fałszywe. Dokończ rysować świnki według wzorów. Pokoloruj je.
Karty pracy Olek i Ada cz. 4 str. 65 połącz zdjęcia dorosłych zwierząt z wiejskiego podwórka z ich dziećmi. Nazwij mamy i ich dzieci. Dokończ rysować kurki według wzoru. Pokoloruj je.
Praca plastyczna – Świnka skarbonka z plastikowej butelki. Rodzic nacina plastikową butelkę na grzbiecie w taki sposób, aby powstał otwór do wrzucania monet. Dziecko okleja butelkę różową bibułą i wykleja z plasteliny oczy. Na białej kartce rysuje uszy, nogi i ogonek. Wycina elementy i przykleja je do butelki. Świnka gotowa!
Do jutra:-)