Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wiosna na wsi 13.04.2021

Poszukajcie w swoich książeczkach obrazków przedstawiających zwierzęta z wiejskiego podwórka. Podajcie ich nazwy, wyróżnijcie w nazwach zwierząt pierwszą głoskę. Posłuchajcie piosenki  o zwierzętach, które można spotkać na wsi

Zabawcie się teraz z rodzicami lub rodzeństwem w zabawę „Gdzie  ukrył się kot? Poproście rodziców o przygotowanie maskotki kota i karteczek z zadaniami do wykonania przez was (np. Podskocz pięć razy. Zrób siedem przysiadów. Zaklaszcz cztery razy) oraz kłębek wełny. Rodzic chowa w dowolnym miejscu w pokoju maskotkę kota, do której jest przyczepiona karteczka z zadaniem do wykonania dla dziecka (np. Podskocz pięć razy. Zrób siedem przysiadów. Zaklaszcz cztery razy). Od miejsca ukrycia do środka pokoju jest rozciągnięta wełna. Kłębek leży w centralnym miejscu pokoju. Dziecko odnajduje kota, nawijając wełnę na kłębek i podążając jej śladem. Przy pomocy rodzica odczytuje napisane na kartce zadanie i je wykonuje. Powtórka zabawy – rodzic umieszcza obok maskotki kota kolejne zadanie i ponownie chowa maskotkę.

A teraz zobaczcie i posłuchajcie ciekawostek o zwierzętach dużych i małych razem z przedszkolakami z "Domowego Przedszkola"

Spróbujcie zaśpiewać piosenkę pt. "Podwórkowa awantura" , poćwiczcie swoją wymowę wykorzystując tekst piosenki do ćwiczeń ortofonicznych a także odpowiedzcie na poniższe pytania dotyczące piosenki:

- Z ilu zwrotek składa się piosenka?

- O co kłócą się zwierzęta w piosence?

- O jakich zwierzętach jest mowa w kolejnych zwrotkach?

- Jak nazywamy mamę, tatę i dziecko w rodzinach zwierząt (ptaków) przedstawionych w piosence?

  1. Wpadła na podwórko pani kura,

 zła i wściekła jak gradowa chmura.

 I od razu głośno krzyczy:

 – Ko, ko, ko, ko, ko, ko.

 Tylko moje kurczątko się liczy!

Ref.: Dzisiaj na podwórku awantura.

 Piesek, świnka, kaczka, gąska, kura

 kłócą się, ojej, kłócą się, że hej,

 które dziecko jest ładniejsze,

 które najpiękniejsze jest!

  1. Pani Świnka biegnie już z chlewika.

 – Co mi pani tutaj dziś wytyka!

 – woła tak do kury matki.

 – Chrum, chrum, chrum, chrum, chrum, chrum.

 Moje dzieci śliczne są jak kwiatki!

Ref.: Dzisiaj na podwórku awantura.

 Piesek, świnka, kaczka, gąska, kura

 kłócą się, ojej, kłócą się, że hej,

 które dziecko jest ładniejsze,

 które najpiękniejsze jest!

  1. Leci kaczka, że aż gubi pióra.

 – To, co słyszę, to jest przecież bzdura!

 Kury, świnki są tak brudne,

 kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa.

 Moje dzieci są po prostu cudne!

Ref.: Dzisiaj na podwórku awantura.

 Piesek, świnka, kaczka, gąska, kura

 kłócą się, ojej, kłócą się, że hej,

 które dziecko jest ładniejsze,

 które najpiękniejsze jest!

  1. Z budy wyskoczyła też psia mama

 Co się dzieje to ja nie wiem sama!

 Wygrywają moje psiaczki

 hau hau hau hau hau hau

 Najwspanialsze przecież to dzieciaczki!

Ref. : Dzisiaj na podwórku awantura.

 Piesek, świnka, kaczka, gąska, kura

 kłócą się, ojej, kłócą się, że hej,

 które dziecko jest ładniejsze,

 które najpiękniejsze jest!

  1. Tupie gąska mocno nadąsana

 Co ja słyszę, kłótnia tu od rana

 No i o co moje pieski?

 Gę gę gę gę gę gę

 Moje gąski to jest ród królewski!

Ref.: Dzisiaj na podwórku awantura.

 Piesek, świnka, kaczka, gąska, kura

 kłócą się, ojej, kłócą się, że hej,

 które dziecko jest ładniejsze,

 które najpiękniejsze jest!

  1. Przyszła wreszcie gospodyni miła

 Głośne kłótnie szybko uciszyła

 Wszystkie dzieci, moje panie

 Śliczne są, cudne są

 A ja teraz proszę na śniadanie!

Ref.: Dzisiaj na podwórku awantura.

 Piesek, świnka, kaczka, gąska, kura

 kłócą się, ojej, kłócą się, że hej,

 które dziecko jest ładniejsze,

 które najpiękniejsze jest!

Posłuchajcie rymowanek Lulka o zwierzętach.  

Wykonajcie pracę plastyczną wykorzystując:

-rolki po papierze toaletowym;

- krowę z odbicia dłoni; 

Teraz trochę ruchu

- Zabawa orientacyjno-porządkowa – Przestraszone kurczątko. Dziecko jest kurczakiem. Swobodnie porusza się w różnych kierunkach po pokoju. Na hasło: Uwaga, kot! ucieka do kurnika (wyznaczonego miejsca w pokoju), wydając odgłosy: pi, pi, pi. Hasło: Nie ma kota, jest sygnałem do ponownego wykonywania ruchów.

- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Kaczuszka szuka ziarenek. Dziecko jest kaczuszką. Chodzi małymi krokami, kołysząc się na boki; co pewien czas wykonuje skłony tułowia w przód – zbiera ziarenka – i prostuje się.

- Ćwiczenia tułowia – skłony – Kogut zasypia. Dziecko w siadzie klęcznym, wykonuje skłon tułowia w dół, z dotknięciem głową kolan – kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostuje się i ustawiają głowy prosto.

- Ćwiczenie równowagi – Na grzędzie. Dziecko jest kurą. Przechodzi, stawiając nogę za nogą, po sznurku, tak aby z niego nie spaść.

- Zabawa uspokajająca – Na podwórku. Dziecko maszeruje po dywanie z rytmicznym klaskaniem i powtarzaniem rymowanki: Na podwórku jest wesoło, wiele zwierząt chodzi w koło. Ko, ko, ko i kwa, kwa, kwa, niech zabawa dalej trwa.

Powodzenia, miłej zabawy. Pamiętajcie o spacerze:)