Wiosna na wsi 13.04.2021
Poszukajcie w swoich książeczkach obrazków przedstawiających zwierzęta z wiejskiego podwórka. Podajcie ich nazwy, wyróżnijcie w nazwach zwierząt pierwszą głoskę. Posłuchajcie piosenki o zwierzętach, które można spotkać na wsi
Zabawcie się teraz z rodzicami lub rodzeństwem w zabawę „Gdzie ukrył się kot? Poproście rodziców o przygotowanie maskotki kota i karteczek z zadaniami do wykonania przez was (np. Podskocz pięć razy. Zrób siedem przysiadów. Zaklaszcz cztery razy) oraz kłębek wełny. Rodzic chowa w dowolnym miejscu w pokoju maskotkę kota, do której jest przyczepiona karteczka z zadaniem do wykonania dla dziecka (np. Podskocz pięć razy. Zrób siedem przysiadów. Zaklaszcz cztery razy). Od miejsca ukrycia do środka pokoju jest rozciągnięta wełna. Kłębek leży w centralnym miejscu pokoju. Dziecko odnajduje kota, nawijając wełnę na kłębek i podążając jej śladem. Przy pomocy rodzica odczytuje napisane na kartce zadanie i je wykonuje. Powtórka zabawy – rodzic umieszcza obok maskotki kota kolejne zadanie i ponownie chowa maskotkę.
A teraz zobaczcie i posłuchajcie ciekawostek o zwierzętach dużych i małych razem z przedszkolakami z "Domowego Przedszkola"
Spróbujcie zaśpiewać piosenkę pt. "Podwórkowa awantura" , poćwiczcie swoją wymowę wykorzystując tekst piosenki do ćwiczeń ortofonicznych a także odpowiedzcie na poniższe pytania dotyczące piosenki:
- Z ilu zwrotek składa się piosenka?
- O co kłócą się zwierzęta w piosence?
- O jakich zwierzętach jest mowa w kolejnych zwrotkach?
- Jak nazywamy mamę, tatę i dziecko w rodzinach zwierząt (ptaków) przedstawionych w piosence?
- Wpadła na podwórko pani kura,
zła i wściekła jak gradowa chmura.
I od razu głośno krzyczy:
– Ko, ko, ko, ko, ko, ko.
Tylko moje kurczątko się liczy!
Ref.: Dzisiaj na podwórku awantura.
Piesek, świnka, kaczka, gąska, kura
kłócą się, ojej, kłócą się, że hej,
które dziecko jest ładniejsze,
które najpiękniejsze jest!
- Pani Świnka biegnie już z chlewika.
– Co mi pani tutaj dziś wytyka!
– woła tak do kury matki.
– Chrum, chrum, chrum, chrum, chrum, chrum.
Moje dzieci śliczne są jak kwiatki!
Ref.: Dzisiaj na podwórku awantura.
Piesek, świnka, kaczka, gąska, kura
kłócą się, ojej, kłócą się, że hej,
które dziecko jest ładniejsze,
które najpiękniejsze jest!
- Leci kaczka, że aż gubi pióra.
– To, co słyszę, to jest przecież bzdura!
Kury, świnki są tak brudne,
kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa.
Moje dzieci są po prostu cudne!
Ref.: Dzisiaj na podwórku awantura.
Piesek, świnka, kaczka, gąska, kura
kłócą się, ojej, kłócą się, że hej,
które dziecko jest ładniejsze,
które najpiękniejsze jest!
- Z budy wyskoczyła też psia mama
Co się dzieje to ja nie wiem sama!
Wygrywają moje psiaczki
hau hau hau hau hau hau
Najwspanialsze przecież to dzieciaczki!
Ref. : Dzisiaj na podwórku awantura.
Piesek, świnka, kaczka, gąska, kura
kłócą się, ojej, kłócą się, że hej,
które dziecko jest ładniejsze,
które najpiękniejsze jest!
- Tupie gąska mocno nadąsana
Co ja słyszę, kłótnia tu od rana
No i o co moje pieski?
Gę gę gę gę gę gę
Moje gąski to jest ród królewski!
Ref.: Dzisiaj na podwórku awantura.
Piesek, świnka, kaczka, gąska, kura
kłócą się, ojej, kłócą się, że hej,
które dziecko jest ładniejsze,
które najpiękniejsze jest!
- Przyszła wreszcie gospodyni miła
Głośne kłótnie szybko uciszyła
Wszystkie dzieci, moje panie
Śliczne są, cudne są
A ja teraz proszę na śniadanie!
Ref.: Dzisiaj na podwórku awantura.
Piesek, świnka, kaczka, gąska, kura
kłócą się, ojej, kłócą się, że hej,
które dziecko jest ładniejsze,
które najpiękniejsze jest!
Posłuchajcie rymowanek Lulka o zwierzętach.
Wykonajcie pracę plastyczną wykorzystując:
-rolki po papierze toaletowym;
Teraz trochę ruchu
- Zabawa orientacyjno-porządkowa – Przestraszone kurczątko. Dziecko jest kurczakiem. Swobodnie porusza się w różnych kierunkach po pokoju. Na hasło: Uwaga, kot! ucieka do kurnika (wyznaczonego miejsca w pokoju), wydając odgłosy: pi, pi, pi. Hasło: Nie ma kota, jest sygnałem do ponownego wykonywania ruchów.
- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Kaczuszka szuka ziarenek. Dziecko jest kaczuszką. Chodzi małymi krokami, kołysząc się na boki; co pewien czas wykonuje skłony tułowia w przód – zbiera ziarenka – i prostuje się.
- Ćwiczenia tułowia – skłony – Kogut zasypia. Dziecko w siadzie klęcznym, wykonuje skłon tułowia w dół, z dotknięciem głową kolan – kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostuje się i ustawiają głowy prosto.
- Ćwiczenie równowagi – Na grzędzie. Dziecko jest kurą. Przechodzi, stawiając nogę za nogą, po sznurku, tak aby z niego nie spaść.
- Zabawa uspokajająca – Na podwórku. Dziecko maszeruje po dywanie z rytmicznym klaskaniem i powtarzaniem rymowanki: Na podwórku jest wesoło, wiele zwierząt chodzi w koło. Ko, ko, ko i kwa, kwa, kwa, niech zabawa dalej trwa.
Powodzenia, miłej zabawy. Pamiętajcie o spacerze:)