Wiosenne przebudzenia 23-27.03.2020
Wiosenne przebudzenia – dalszy ciąg zabaw i zajęć w domu.
I. Zaśpiewajmy razem wesołą piosenkę „Wiosna w błękitnej sukience”
https://www.youtube.com/watch?v=733cfng95PE
1. Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.
ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.
2. Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.
ref: Wiosna buja w obłokach…
3. Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.
ref: Wiosna buja w obłokach…
II. Zabawy ruchowe
Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – Słonko wschodzi i zachodzi. Dzieci stopniowo podnoszą się z przysiadu do stania, wyciągają ręce w górę i obracają się wokół własnej osi – słonko wstało i świeci, następnie powoli wracają do przysiadu i kulą się – słonko zaszło.
Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Bociany na łące. Dzieci są bocianami. Chodzą po łące, wysoko unosząc kolana. Co pewien czas zatrzymują się, stają na jednej nodze, wystawiają złączone dłonie przed siebie, rytmicznie poruszają nimi jak dziobem i powtarzają: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.
Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Przestraszone żabki. Dzieci są żabkami. Naśladują skoki żabek. Uderzenie w bębenek jest sygnałem, że zbliża się bocian. Przestraszone żabki nieruchomieją. Dwa uderzenia w bębenek są sygnałem, że bocian odszedł, i żabki mogą skakać dalej.
Zabawa ruchowa – Przebudzone pszczółki. Dzieci są pszczółkami. Poruszają się po sali przy dowolnej muzyce, cichutko bzycząc i machając skrzydełkami (palcami dłoni) na wysokości ramion. Podczas przerwy przykucają na spotkanym kwiatku.
III. Narodziny Pazia Królowej największy polski motyl – film edukacyjny
https://www.youtube.com/watch?v=A-2bCr9oBz4
IV. Praca plastyczna „Pierwszy motyl”
https://www.facebook.com/463673670401599/videos/196219218354171/
https://www.youtube.com/watch?v=_V2jN2_R3GI
https://www.youtube.com/watch?v=BEcpoC2Va2A
V. Poznajemy literę Ł na podstawie wyrazu łopata
Litery i liczby cz. 2 str. 46-51
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=48
Karty pracy cz. 3 str. 52-61
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf
VI. Zadania matematyczne – „Wiosna na łące”. Wykorzystanie do zadań klocków, guzików, patyczków itp. Dzieci mogą wykonać także ilustracje do zadań.
- Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki; następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek zakwitło na łące? Dzieci układają liczmany, liczą je i odpowiadają na pytanie. Dzieci układają działanie: 2 + 3 = 5 odczytują je i odpowiadają na pytanie. Tak samo postępują przy kolejnych zadaniach:
- Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?
- W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyleciało jeszcze 6 motylków. Ile motylków fruwa teraz nad łąką?
- Na kwiatach siedziało 10 motylków cytrynków. 3 motylki odfrunęły. Ile motylków zostało na kwiatach?