Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wiosenne gry planszowe

1.Gra - opowiadanie „Szukamy wiosny”

Przebieg gry:

Przedszkolakom bardzo znudziła się zima i kiedy usłyszały wierszyk Jana Brzechwy „Nadejście Wiosny”, postanowiły poszukać Wiosny. Jednakże zanim dotarli do Wiosny po drodze natrafili na wiele przygód. A, który z przedszkolaków dotrze pierwszy do Pani Wiosny to już wasze zadanie. Posłuchajcie uważnie jakie premie i pułapki czekają na graczy:

  • Jeżeli przedszkolak  zatrzyma się na płytce, przy której mieszka kret, to wpada go środka kopca i nie może się z niego wydostać przez dwie kolejki.
  • Dalej przy  drodze odpoczywa wąż, jeżeli ktoś go zauważy czyli zatrzyma się na oznaczonej płytce ucieka przed wężem w podskokach, tak jak pokazują strzałki i szybko znajduje się na dalszym polu.
  • Tutaj trzeba wsiąść na hulajnogę, ale na hulajnodze jedzie się bardzo powoli, więc każdy rzut kostką zamienia się w jeden czyli posuwamy się tylko o jedno pole naprzód.
  • Na szczęście niedaleko jest inny pojazd, którym może przyjedzie Wiosna – samolot. Kiedy zatrzymacie się na polu z samolotem  można przejść do przodu o pięć pól.
  • Idąc dalej napotkać można w lesie jeża, a że jeż najeżył się srodze, przedszkolak został pokłuty i nie może iść dalej,  tym sposobem traci kolejkę.
  • Przedszkolaka wyratować  z kłopotów może samochód i jeżeli zatrzyma się na płytce z samochodem to szybciej może dotrze do Pani Wiosny, bo można rzucić kostką dwa razy.

 Wygrywa ten, który pierwszy odnajdzie panią wiosnę.

 Oto przykładowa plansza do gry:

                                                                                               

 

  1. Gra - opowiadanie „Bociany na śniadanie szukają  żabki”.

Przebieg gry:

Bociany przyleciały już z ciepłych krajów i szukają dla siebie pożywienia. Pożywienie bociana to nie tylko żabki, ale i małe owady. W tej grze można wygrać podwójnie. Wygrywa bocian, który pierwszy dojdzie do mety a więc do żabki. Wygrywa również bociek, który w czasie drogi  nazbiera najwięcej robaczków.

  • Jeżeli bocian zatrzyma się na płytkach, przy których znajdują się pola z robaczkami, to może  je zabrać do koszyczka (za robaczki mogą posłużyć kolorowe duże pineski).
  • Po drodze bocian zauważył staw i postanowił w nim poszukać czegoś do jedzenia (na dwóch płytkach rysujemy na niebiesko wodę), szuka w stawie pożywienia idąc nie zauważył ich, cofa się o sześć płytek.
  • Jeżeli dojdzie do lasu, a zatrzyma się na zielonym polu może nad nim przelecieć skracając sobie drogę (rysujemy dodatkowy chodniczek skracający trasę), jeżeli ominie zielone miejsce musi przejść całą drogę.
  • Idąc tak sobie w towarzystwie słoneczka na niebie bocianowi zrobi się raźno i kiedy zatrzyma się na polu ze słoneczkiem (oznaczamy jedną płytkę słonkiem i rysujemy strzałkę wskazującą przesunięcie o pięć płytek) może przejść do przodu o pięć pól.
  • Nasz bociek czuje się już  zmęczony poszukiwaniem żabek, więc postanawia odpocząć w szuwarach (rysujemy na trzech płytkach zielone szuwary) i tym sposobem traci kolejkę.

Oto przykładowa plansza do gry: