W marcu jak w garncu - w domu siedzimy zdalnie się uczymy.
Uczymy się:
1. Kojarzenia zjawisk atmosferycznych z porami roku.
2.rozpoznawania symboli synoptycznych.
3. Formułowania dłuższych wypowiedzi na określony temat.
4.Śpiewania piosenki
5.Tworzenia prac plastycznych według instrukcji
6. Ćwiczenia przy muzyce
7. Przeliczania elementów
8. Rozwiązywania zagadek
9. Wykonywania zadań z kart pracy
Zabawa na powitanie:
DZIEŃ DOBRY- zatańcz z mamą, tata albo z rodzeństwem
"W marcu jak w garncu" mawiamy, kiedy chcemy powiedzieć,że trudno jest przewidzieć marcową pogodę. Jest bardzo zmienna. To pada deszcz, to słońce grzeje radośnie, to kulki gradu lecą z nieba albo wieje wiatr. Kto tą pogodę tak wymieszał?
Posłuchajcie wiersza MARZEC
Teraz posłuchajcie i ćwiczcie przy muzyce
Zaobserwuj przez trzy dni pogodę i zrób swój własny kalendarz pogody
Tu znajdziesz instrukcję jak to zrobić KALENDARZ POGODY SYMBOLE POGODY
Zrób ćwiczenia karty pracy nr. 22,23,24,25 z książki Olek i Ada część 4. Jeżeli nie masz książki w domu karty pracy udostępnione są pod linkiem: OLEK I ADA
Sprawdź swoje wiadomości i rozwiąż zagadki:
Śnieg
Gdy spadnie po raz pierwszy, świat robi się bielszy.
Wyciągamy narty, sanki, dzieci lepić chcą bałwanki.
Słońce
Żółte i gorące, na błękitnym niebie.
Ogrzewa Ziemię, zwierzęta i ciebie.
Deszcz
Kropelki wody na głowy padają.
Wszyscy przed nimi pod dach uciekają.
Tęcza
Deszcz ze słońcem razem utkali,
wiszący na niebie kolorowy szalik.
Wiatr
Czujemy go na twarzy, włosy nam rozwiewa.
Jest niezbędny dla żeglarzy, głośno szumi w drzewach.
Mgła
Wszyscy mówimy, że biała jak mleko.
Przez nią nie widzimy, tego co daleko
Słuchaj codziennie piosenki pt "MARCOWA KASZA" , wystukuj lub wyklaszcz ryt refrenu.
Czekamy na wasze relacje :)
Damarys i Marzena