Świeże powietrze
Na początek zabawa powitalna: „ Kto nie lubi?”. Rodzic zadaje dziecku pytanie: Kto nie lubi wąchać dymu , śmieci na placu zabaw, czystego powietrza itp…). Dziecko skacze do góry gdy coś lubi, zastyga w bezruchu gdy nie lubi itd.
Kolejna niespodzianka to zabawa dydaktyczna „ Wiosenny deszcz geometryczny”. Potrzebne będą: małe figury geometryczne wycięte najlepiej z kolorowego papieru bądź gazet oraz po jednej figurze geometrycznej dużej: koło trójkąt, kwadrat. Zabawa polega na tym by rodzic rozrzucał figury niczym padający deszcz. Potem unosi nad głowę niczym parasol jedną figurę. Dziecko ma za zadanie wybrać małe figury takie samo jak duża.
Porozmawiajcie o zanieczyszczeniu powietrza. Można dziecku pokazać również np. w internecie. np. "Czyste powietrze" Wytłumaczcie dzieciom jak ludzie zanieczyszczają powietrze i dlaczego tego nie wolno robić.
Następną zabawą np. podczas gotowania obiadu będzie zabawa w tzw. „ Co to za zapach?”. Dziecko może mieć zawiązane oczy, jego zadaniem jest rozpoznanie po zapachu potrawy, warzywa, owocu itp.
Teraz wykonajcie ćwiczenia oddechowe „Kolorowe kwiatki” - pomyślcie, że jesteście na wiosennej łące, zrywacie kwiaty, wąchacie, dmuchacie dmuchawce itp. Czas na kartę pracy. Na pewno wiecie, że drzewa oczyszczają nasze powietrze. Wykonajcie zadanie związane właśnie z drzewami (w galerii).
Na koniec powtórzcie naszą piosenkę „Nasza planeta” "Nasza planeta"
Bawcie się dobrze!