Skaczemy, pływamy, biegamy 04.06.2020
Dzisiaj Misia z Emilką zaproszą nas na basen . Zwróćcie uwagę co należy ze sobą zabrać i jak należy się tam zachowywać.
Co może mieć wspólnego żaba ze sportem? - podpowiedzią jest wiersz pt. „Żaba i żabka” A. Frączek. Poproście rodziców o przeczytanie wiersza.
Krąży żaba po basenie,
Denerwuje się szalenie,
Bo dżentelmen w czepku w kratkę
Chlapie CHLAP! Trenując żabkę,
Pani w ciasnym kostiumiku
Rusza się jak struś w kurniku
Szkrab w brodziku dziko hopsa….
To nie żabka! To styl mopsa!
Krąży żaba po basenie,
Denerwuje się szalenie,
Oburzenia nie ukrywa:
- Kto tych ludzi uczył pływać?!
Róbcie tak jak ja! No, gazem!
- Może jednak innym razem
Wysłuchamy Pani rad….
- W słowo jej ratownik wpadł.
- Dzisiaj bowiem, droga pani,
Strój ma pani…hm…do bani.
Żaba się zdziwiła tak,
Że aż wyjąkała: - Kwak…..?
Więc ratownik jej tłumaczy:
- Niechże pani zerknąć raczy,
Wokół pływa ludzi setka…..
Tylko pani jest bez czepka!
- Właśnie, właśnie - rzekł ktoś z tłumu.
- I co gorsza bez kostiumu!
Czy już wiesz „Co żaba ma wspólnego ze sportem?”
- Dlaczego żaba była oburzona?
- Kto zwrócił uwagę żabie?
- Czego żaba nie założyła?
- Czy wolno pływać na basenie bez czepka?
- Czy można chlapać na innych?
- Czy można pływać, gdy nie ma ratownika?
- Po co na basenie jest ratownik?
- Czy wolno śmiać się z kogoś, kto nie umie pływać?
- Jaki strój obowiązuje na basenie?
„Gdzie się ukryła żabka” – zabawa typu ciepło – zimno z wykorzystaniem figurki żaby (może być obrazek). Rodzic przypomina, aby przestrzegać zasad gry i nie podpowiadać szukającym, gdzie ukryta jest żabka. Po odnalezieniu figurki dzieci mogą opisywać jej położenie, stosując określenia: na prawo od, na lewo od, pod, za itp.
Uczymy się rymowanki - zabawa językowa z wykorzystaniem piłki.
Trąf, Trąf, Misia Bela
Misia, Kasia, Konfacela
Misia A, Misia Be,
Misia, Kasia, Konface.
Kiedy dzieci już opanują tekst, stają z rodzicem naprzeciwko siebie i podają sobie piłkę w rytm wypowiadanej rymowanki: najpierw bardzo wolno, potem coraz szybciej.
Zasady – Rodzicu prowadząc rozmowę z dzieckiem na temat zasad obowiązujących w sporcie zainspiruj się wierszem pt. „Dzień dobry” A.Pawłowskiej - Niedbały.
Dzień dobry.
Dziękuję.
Poproszę.
Przepraszam.
Pozdrawiam serdecznie.
Serdecznie zapraszam.
Ach, jakie to miłe.
Pamiętaj koniecznie,
Do wszystkich i zawsze
Odzywać się grzecznie.
Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania:
- Czy w sporcie obowiązują zasady?
- Jakie to są zasady?
- Co znaczy gra „fair play”?
- Co to jest dyskwalifikacja?
- Czy zasady panujące w sporcie można przenieść do codziennego życia, do wspólnych gier i zabaw?
Posłuchajcie piosenki "Chodźmy popływać"
A teraz trochę gimnastyki .
Na koniec „Niezbędnik sportowca” – Pamiętajcie!
Bezpieczeństwo jest bardzo ważnym aspektem uprawiania sportu i że należy pamiętać o używaniu odpowiedniego sprzętu:
- Do jazdy na wrotkach, rolkach, rowerze, hulajnodze przydadzą się: kask ochraniający głowę, nakolanniki, nałokietniki.
- Jeśli chcemy biegać, trzeba pamiętać o dobrych, wygodnych butach.
- Do gry w piłkę dobrze jest mieć korki, specjalne buty, które chronią zawodników przed poślizgiem na murawie.
- Karatecy na swoje treningi zakładają specjalne ochraniacze na nogi i napięstniki itd.
Praca indywidualna
Karta pracy cz. 5 str. 77 - naklej zielone koła na zdjęciach przedstawiających sportowców uprawiających letnie dyscypliny sportowe, a niebieskie koła na zdjęciach sportowców uprawiających zimowe dyscypliny sportowe.
Karta pracy cz. 5 str. 78 - połącz liniami zdjęcia piłek ze zdjęciami przedstawiającymi odpowiednie dyscypliny sportowe.
A teraz pora na spacer – „Park, las czeka na Was!”