Rodzina
Rodzina
- Film –„ Szukam mamy”
- Piosenka „Mama dobra wróżka „
Czy to piesek czy kaczuszka?
Czy to kotek czy papużka?
Nim dorosną to są najpierw bardzo mali.
Nie potrafią nic zrobić, nie wiedzą jak chodzić,
więc się uczą wszystkiego od mamy.
Ref. Mama jak dobra wróżka,
dobra wróżka z kopciuszka,
zawsze swemu maleństwu pomoże.
Zawsze dziecko wysłucha,
coś mu szepnie do ucha,
mama zawsze jest w dobrym humorze
III. Zabawy ruchowe z rodzicami i rodzeństwem
- Zabawa ruchowa Rodziny zwierząt. Będą potrzebne obrazki zwierząt (np. psa, kota, żaby) – Uczestnicy zabawy nazywają zwierzęta na obrazkach słuchają odgłosów wydawanych przez różne zwierzęta
( można wykorzystać odgłosy zwierząt z filmów)
Dobierają się w grupy , (wspólnie tworzą rodzinę) dzieci mówią ich nazwy i naśladują głosy i ruchy.
- Zabawa ruchowa Spacer z rodzicami. Uczestnicy dobierają się w trójki przyjmują role mamy taty dziecka (Następnie osoba, której przypadła rola dziecka, kuca i daje się prowadzić podczas muzyki za ręce mamie i tacie. Na przerwę w muzyce dochodzi do zamiany ról.
3.Zabawa ruchowa z rymowanką B. Szelągowskiej Podaj mi rączkę. Dzieci głośno powtarzają rymowankę, dobierają się w pary, za każdym powtórzeniem zmieniają partnera.
Dwie rączki mam – rączki tobie dam.
Zatańczymy w koło,
będzie nam wesoło.
- Zabawa ruchowa Podaj piłkę.
Uczestnicy siedzą naprzeciwko siebie turlają piłkę do przeciwnika.
Każde dziecko ma szeroko rozsunięte, proste w kolanach nogi.
- Zabawa ruchowa Spacer z rodziną. Dzieci naśladują ruchem opowiadanie
Kochane dzieci: Jest piękna pogoda, idziemy całą rodziną do parku. ( maszerują w miejscu)
Na ścieżce błyszczy kałuża, po wiosennym deszczu. ( przeskakują z nogi na nogę)
Przy alei stoi parkowa ławeczka. (wykonują przysiad)
Idąc dalej, spotykamy skaczącą po drzewach wiewiórkę. (podskakują tak jak wiewiórka)
Przysiadamy na kolejnej ławce (wykonują przysiad)
I nie możemy się zdecydować, czy odpocząć, czy iść dalej.( wykonują kolejne przysiady)
Idziemy jednak dalej. ( maszerują w miejscu)
Wśród gałęzi drzew śpiewa ptak. ( rozglądają się z ręką przy czole)
Wracamy do domu i odpoczywamy. ( dzieci siadają lub kładą się na dywanie)
- Tort z plasteliny
Dzieci wyrabiają plastelinę w dłoniach ( aby była miękka)
Lepią z niej okrągłe placuszki, układając jeden na drugim jako warstwy tortu.
- Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy– język, wargi, żuchwę.
Lusterko dla każdego dziecka.
- Powitanie – dzieci dotykają czubkiem języka każdego zęba osobno. Unoszą język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami.
- Pyszny obiad – dzieci oblizują językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego obiadu.
- Spacer – przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer w stronę nosa i w stronę brody. Rodzinna zabawa – dzieci naśladują dmuchanie baloników: wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami.
- Karuzela – dzieci naśladują ruch językiem w koło, od wewnętrznej strony jamy ustnej. Język porusza się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła.
- Całusy – dzieci wypychają wargi do przodu i naśladują wysyłanie pocałunków mamie i tacie.
- Drzwi – dzieci pokazują, jak zamykają się i otwierają drzwi do domu – rozwierając
i zwierając wargi wyciągnięte do przodu.
- VI. Zabawa dramowa „ Z mamą, tatą „
Zabawa Miny– uśmiechniętej, smutnej, wystraszonej, złej.
Rodzic pokazuje różne miny, dzieci je naśladują, można wykonać przy tym różne ruchy .