Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Piłka dla wszystkich 27.05.2020

Dzisiaj porozmawiamy sobie o tolerancji.

Na początku obejrzyjcie film pt.  "W tornistrze". Do obejrzenia i zrozumienia filmu nie trzeba znać języka hiszpańskiego.

Posłuchajcie opowiadania A. Widzowskiej  "Piłka dla wszystkich"

Odpowiedzcie na pytania dotyczące wysłuchanego opowiadania:

- Co śniło się Frankowi?

- O czym opowiadał Adzie?

- Jak zachowywali się chłopcy?

- Co zrobił ich kapitan?

- Kim został Franek na meczu?

- Co powiedzieli chłopcy Frankowi na pożegnanie?

- Co będzie ćwiczył Franek?

- Jak oceniacie zachowanie chłopców na początku, a jak potem, po rozmowie z kapitanem?

Ćwiczenia w czytaniu.

Przeczytajcie tekst znajdujący się na ilustracjach.

Tolerancja oznacza cierpliwość i wyrozumiałość dla odmienności. Jest poszanowaniem cudzych uczuć, poglądów, upodobań, wierzeń, obyczajów i postępowania, choćby były całkowicie odmienne od własnych albo zupełnie z nimi sprzeczne. Współcześnie rozumiana tolerancja to szacunek dla wolności innych ludzi, ich myśli i opinii oraz sposobu życia.

Pytamy dziecko:

- Czy chłopcy byli tolerancyjni?

- Czy znacie inne przypadki braku tolerancji? (Wyśmiewanie się z ludzi o innym kolorze skóry, innego wyznania…).

- Czy należy wyśmiewać się z kogoś, dlatego że jest gruby, jeździ na wózku…?

Ćwiczenia wyczucie ciała i przestrzeni - Wiatraczki.

Dziecko obraca się wokół własnej osi z rozłożonymi w bok rękami, w jedną i w drugą stronę.

Ćwiczenia rąk i nóg - Spacer raków. - Dziecko porusza się tyłem, w sadzie podpartym, w różnych kierunkach.

Podskoki - Skaczące piłeczki - Dziecko podskakuje raz nisko raz wysoko.

Posłuchajcie piosenki  "Każdy jest inny"

1. Różny kolor włosów, różny kolor skóry

Skośne oczy, piegi - to jest cud natury

Mamy różne domy, różne kościoły

Wszędzie człowiek może sobie żyć wesoły

Ref: Każdy jest inny, każdy wyjątkowy

Słowa gorszy, lepszy wyrzuć ze swej głowy

2. Choć się tak różnimy miejmy dobre serce

Każdy na tym świecie znajdzie swoje miejsce

Dobro i szacunek, jest jak boomerang

Zawsze do nas wraca - serca otwiera.

Ref:. Każdy jest inny, każdy wyjątkowy

Słowa gorszy, lepszy wyrzuć ze swej głowy

3. Ja lubię zielony On lubi niebieski

My lubimy koty, oni lubią pieski

Ale wszyscy razem dobrze o tym wiecie

Chcemy być szczęśliwi na tym wielkim świecie

Ref: Każdy jest inny, każdy wyjątkowy

Słowa gorszy, lepszy wyrzuć ze swej głowy

Waga - niby proste urządzenie. Ale jak  działa?

Zabawy z ważeniem

Ćwiczenia w porównywaniu masy przedmiotów. Jeśli masz w domu wagę szalkową, porównaj masę wybranych przedmiotów i określ, co jest cięższe, co jest lżejsze (przedmioty: klocki, piłka, lalka, miś, tworzywo sztuczne). Jeżeli nie, to wykorzystajcie podpowiedz, którą znajdziecie tutaj

Praca plastyczna „Waga szalkowa” -  z papieru

Praca indywidualna

Karta pracy cz. 4 str. 55 - kolorowanie w każdej parze cięższego przedmiotu. Kończenie rysowania wag według wzoru.

Nie zapomnijcie o spacerze. Zobaczcie co się zmieniło po poniedziałkowym deszczu:)