Nasze zabawki
Drogie dzieci w domu na pewno macie różne zabawki: misie ,lalki, samochody i wiele innych, którymi lubicie się bawić.
Posłuchajcie wiersza o zabawkach
I. Wiersz B. Szelągowskiej Kraina zabawek.
Siedzą zabawki grzecznie na półkach.
Siedzą i patrzą na pajacyka.
Pajac do tańca lalkę zaprosił
i teraz będą tańczyć walczyka.
Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!
W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.
Na parapecie rozsiadł się zając;
Jak każdy zając – strzyże uszami.
Tuż obok książek drzemie żyrafa.
Kudłaty piesek przy wózku szczeka.
Piłka się turla, to znowu skacze.
Myszka – zabawka – kotu ucieka.
I nagle wchodzi ktoś do pokoju.
Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!
Zabawki stoją, siedzą bez ruchu
i tylko z radia płynie muzyka.
Pytania :
- Jakie zabawki były w pokoju?
− Kogo pajac zaprosił do tańca?
− Gdzie siedziały dwa misie?
− Kto zdrzemnął się obok książek?
− Przy czym stał kudłaty piesek?
− Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju
II. Zabawa matematyczna Gdzie jest ta zabawka?
Osoba dorosła pokazuje dziecku zabawki, następnie chowa zabawki w różnych miejscach pokoju, aby dziecko udzielając odpowiedzi na pytanie Gdzie jest… np. kotek używało zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni( na, obok, za, przed)
III. Praca plastyczno- techniczna Moja wymarzona zabawka
Gazetki reklamowe, obrazki, zdjęcia zabawek, nożyczki, klej, kredki, kartki
- Dzieci oglądają zgromadzony materiał próbują go połączyć /zmienić i stworzyć nową zabawkę.
- Mogą wymyślić nowe nazwy, zastosowania itp.
- Przyklejają swoje wytwory
- Mogą do nich coś dorysować
IV. Zestaw ćwiczeń ruchowych
Piłki dla każdej pary dzieci, taśma papierowa lub kreda, kręgle,
1.Zabawa ruchowa z zatrzymaniem – Raz, dwa, trzy...!
Jedna osoba, staje tyłem do pozostałych uczestników zabawy ustawionych przy przeciwległej ścianie. Prowadzący mówi szybko: Raz, dwa, trzy, Janek patrzy! i odwraca się do dzieci.
Dzieci biegną w kierunku prowadzącego, gdy jest odwrócony tyłem. Gdy się odwróci, zastygają w siadzie ustalonym przy każdym powtórzeniu zabawy : skrzyżnym, prostym, z nogami ugiętymi. Dziecko, które źle wykona siad lub się poruszy, wraca na linię startu.
2. Zabawa ruchowa Piłka. Dzieci w parach siadają w siadzie naprzeciwko siebie po przeciwnych stronach linii (taśma papierowa lub narysowana kredą). Na linii leży piłka, którą jedno dziecko dociska stopami do podłogi, drugie trzyma stopami z boków i usiłuje wyrwać koledze
3.Zabawa Podaj dalej.
Uczestnicy ustawieni w rzędzie, podają sobie między nogami małą piłkę, np. tenisową. Pierwsze dziecko w rzędzie pochyla się i podaje dalej. Uczestnicy przekazują piłkę do ostatniej osoby w rzędzie, która przybiega z piłką na początek i rozpoczyna zabawę.
4.Gra w kręgle. Dzieci, , turlają piłkę w stronę ustawionych kręgli.
5.Zabawa Kolorowe światła. Dzieci biegają w różnych kierunkach na sygnał słowny lub wzrokowy przy zielonym robią krok do przodu, przy czerwonym – krok do tyłu.
V. Praca z obrazkiem
Wskaż różnice i podobieństwa
obraz pobrano z: przedszkolankowo.pl
VI. Piosenka Jesteśmy dziećmi
VII. Piosenka Głowa, ramiona, kolana