Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Na wsi 29.03.2022

Poćwiczymy swoją wymowę wykorzystując wiersz „Podwórkowa awantura” do ćwiczeń ortofonicznych:

Kura gdacze, kaczka kwacze,

goni kurę mokrą raczej.

Gęś też syczy, kogut pieje.

Gwałtu! Rety! Co się dzieje?

Ryczy krowa, świnia kwiczy,

 a indyk się rozindyczył.

Kot mysz goni, głośno miauczy.

– Dość awantur! Już wystarczy!

Tak pies Burek głośno szczeka

i już słychać go z daleka.

Koza meczy: mee, mee, mee…

– Czego psisko mądrzy się?

Dla ochłody – wiadro wody

poleją na głowy, brody!

Wyszły z mody awantury!

A sio, gęsi, a sio, kury!

– Powiedziała, co wiedziała,

białą brodą pokiwała,

pochyliła nisko rogi.

– Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!

Awantura się skończyła,

bo ta koza groźna była.

Prace plastyczne z wykorzystaniem:

- rolek po papierze toaletowym

https://dollarstorecrafts.com/2011/04/make-cardboard-tube-farm-animals/

- krowa z odbicia dłoni  https://supersimple.com/article/handprint-cows/ 

- kaczka z torebki papierowej i papilotek na muffiny

https://iheartcraftythings.com/cute-paper-bag-duck-kids-craft.html 

- owieczka wyklejana białymi kuleczkami

https://iheartcraftythings.com/sheep-craft-for-kids.html

Rymowanki

Dzieci kończą rymowanki:
Koń był jak ........( słoń)
Kot wlazł na .......( płot)
Kaczka to .......( Dziwaczka)
Koza chodzi koło .....( woza )
Mucha lata koło .....(ucha)
Cielę co językiem ........( miele)
Owca je...... makowca
Wrona bez .......( ogona)
Krowa…( mowa)

kurka myje…….( piórka)

indyki lubią……. ( szaszłyki)

Jak powstaje mleko https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik

Trochę eksperymentów z wykorzystaniem mleka

- Kolorowe mleko https://www.youtube.com/watch?v=egwubPAVR8s

- Mleczne obrazy https://www.youtube.com/watch?v=3qAcxklPPmg

- Tęczowy wir mleczny https://www.youtube.com/watch?v=aM67lG1OaLM

Zapoznanie z wybranymi popularnymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta:

- Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.

- Zapomniał wół, jak cielęciem był.

- Koń ma cztery nogi i tak się potyka.

- Pasuje jak wół do karety.

- Nie kupuj kota w worku.

Rytmizowanie wybranego przysłowia. Ilustrowanie go ruchem według pomysłów dzieci.

Dopasowywanie skojarzeń.

Rodzic mówi nazwę zwierzęcia, a dziecko dopowiada kojarzące się z nim słowo (z wierszy, bajek, opowiadań). Np.

Kaczka – dziwaczka,

Kaczątko – brzydkie,

Koza – kłamczucha,

Kot – Filemon,

Kurka – Czubatka.

Zabawa rozwijająca poczucie rytmu – Zagadki

Dziecko słucha zagadek czytanych przez rodzica. Rytmicznie wykonuje ustalone gesty.  Powtórka zabawy - dzieci recytują, równocześnie wykonując ustalone gesty:

  1. Lubi głośno gdakać,                           naprzemiennie klaszcze, uderzając w swoje kolana

kiedy zniesie jajko.                                      (cała zagadka),

Każdy wie, że jest stałą

kurnika mieszkanką.        (kura) 

  1. Zakręcony ogonek,                               wykonują naprzemiennie cztery uderzenia dłońmi

śmieszny ryjek ma                                       o podłogę, cztery razy klaszczą (cała zagadka),

„Chrum, chrum – głośno woła –

kto jedzenie da?”              (świnka)

  1. Na przykład łaciate,                              przechodzą do pozycji stojącej,

w oborze mieszkają.                                    wykonują cztery uderzenia o kolana,

Pasą się na łąkach,                                       wykonują obrót wokół siebie,

zdrowe mleko dają.         (krowy)                wykonują cztery klaśnięcia,          

  1. Nie pieje, nie gdacze,                            maszerują w miejscu,  

tylko głośno kwacze.

Po stawie pływa.                                          wykonują ruchy naśladujące pływanie,

Jak się nazywa?      (kaczka)                   

  1. Grzebień ma na głowie,                       przechodzą do siadu na piętach,

                                                                   wykonują naprzemienne uderzanie:

swoim głośnym pianiem                            raz w swoje kolana, raz o podłogę (cała

                                                                    zagadka).

wszystkich wczesnym rankiem  

budzi na śniadanie.    (kogut)

Na koniec posłuchajcie piosenki Dziadek fajną farmę miał https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q – możecie wykonać do tej piosenki ilustrację.

Bawcie się dobrze!!!