Na wsi 15.04.2020
Zapraszamy na wycieczkę na wieś. Wykorzystamy prezentację "Na wsi"
Poćwiczymy swoją wymowę wykorzystując wiersz „Podwórkowa awantura” do ćwiczeń ortofonicznych:
Kura gdacze, kaczka kwacze,
goni kurę mokrą raczej.
Gęś też syczy, kogut pieje.
Gwałtu! Rety! Co się dzieje?
Ryczy krowa, świnia kwiczy,
a indyk się rozindyczył.
Kot mysz goni, głośno miauczy.
– Dość awantur! Już wystarczy!
Tak pies Burek głośno szczeka
i już słychać go z daleka.
Koza meczy: mee, mee, mee…
– Czego psisko mądrzy się?
Dla ochłody – wiadro wody
poleją na głowy, brody!
Wyszły z mody awantury!
A sio, gęsi, a sio, kury!
– Powiedziała, co wiedziała,
białą brodą pokiwała,
pochyliła nisko rogi.
– Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!
Awantura się skończyła,
bo ta koza groźna była.
Prace plastyczne z wykorzystaniem:
- rolek po papierze toaletowym
- kaczka z torebki papierowej i papilotek na muffiny
- owieczka wyklejana białymi kuleczkami
A teraz trochę zabawy - zagrajmy w gry „Zwierzęta wiejskie”
- Kogo słyszysz - zwierzęta wiejskie
Na koniec porównamy Wieś i miasto na podstawie programu "Jedynkowe przedszkole"
Karty pracy cz. 4 str. 7 Olek i Ada zastanawiają się, która tasiemka jest dłuższa. Zastanówcie się, jak to sprawdzić. Kolorowanie tasiemek. Kończenie rysowania kurcząt według wzoru. Kolorowanie trzeciego kurczęcia, licząc od prawej strony.
Karta pracy, cz. 4, s. 8. Kolorowanie tak samo puzzli ze zdjęciami dorosłych zwierząt i ich dzieci. Nazywanie mam i ich dzieci. Czytanie całościowe nazw zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Naklejanie ich zdjęć w odpowiednich miejscach.
Karta pracy Litery i liczby cz. 2 str. 68. Czytanie tekstu indywidualnie przez dzieci. Odszukiwanie zdjęć zwierząt i naklejanie ich w odpowiednich miejscach.
Praca wykonana to pora na gimnastykę.
Wesołej zabawy, pozdrawiamy. Czekamy na Wasze zdjęcia - Helenka i Tereska.