Motyle i kwiaty 12.05.2020
Posłuchajcie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby "Zabawa w chowanego" oraz obejrzyjcie prezentację „Na łące”. Poznacie mieszkańców łąki oraz kwiaty, które na niej można spotkać.
Pobawcie się przy piosence "Bzycząca zabawa"
A teraz namalujcie pracę na temat „Majowa łąka”. Może to być ilustracja do wybranego fragmentu piosenki.
Ćwiczenia gimnastyczne z użyciem bibuły.
- Dziecko maszeruje na palcach, gdy nagranie muzyki jest głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche.
- Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykuca i układa z bibułki dowolne kształty na podłodze.
- Po kole – na podłodze układa koło z bibułki i skacze dookoła niego obunóż, w jedną i w drugą stronę.
- Powitanie bibułką – dotyka bibułką różnych części ciała.
- Jak najwyżej – wyrzucanie bibułki do góry, obserwowanie jej opadanie, i łapanie jej tuż nad podłogą.
- Sprytne palce – chwytanie palcami stopy bibułki leżącej na podłodze i podawanie jej sobie do rąk.
- Rysujemy ósemkę – dziecko przekłada bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.
- Wiatr i wiaterek – dziecko dmucha na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.
- Latające owady – zgniatanie bibułki w kulkę, rzucanie przed siebie i podążanie jej śladem. Na koniec wrzucają kulkę do obręczy, którą przygotował nauczyciel.
Zabawa „Prawda czy fałsz”
Czy to prawda, czy to fałsz? Gdy odgadniesz, sygnał dasz. Jeżeli dziecko uzna że zdanie jest prawdziwe, klaszcze w dłonie. Jeżeli sądzi, że nie jest prawdziwe – siedzi bez ruchu.
− Konik polny w wodzie gra.
− Żaba dwie głowy ma.
− Biedroneczki są w kropeczki.
− Motyle mają ciepłe czapeczki.
− Stokrotka jest czerwona.
− Ważka jest większa niż wrona…
Praca indywidualna
Karta pracy cz. 4, s. 39 - nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie pętlą owadów. Dokańczanie rysunku motyla według wzoru.
Karta pracy, cz. 4, s. 40 - oglądanie sześcianów. Określanie różnic i podobieństw między nimi. Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.
Karta pracy, cz. 4, s. 41 - rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach. Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.
Zadania wykonane? Pora na nagrodę - czyli spacer do parku w poszukiwaniu "Bzyczących owadów". Buziaczki:)