Mieszkańcy wiejskiego podwórka 14.04.2021
Dzisiejszy dzień zaczniemy od przedstawienia, ponieważ wiemy jak bardzo je lubicie. Zaproście rodziców do wspólnej zabawy, narysujcie sylwety zwierząt – bohaterów wiersza, poczujcie się tak, jakbyście byli na wsi i ... podnieście kurtynę :-) Zapraszamy!!!
Pomoce: sylwety do teatrzyku (słońce, kogut, dwoje dzieci, kot, pies, dwie świnki, baran, krowa, dwie kaczki, dwie gąski, dwa kurczaki, budzik). Wykorzystując sylwety zwierząt, rodzice i dzieci przedstawiają teatrzyk na podstawie tekstu wiersza "Kogutek" A. Widzowskiej.
Obudziło się słoneczko,
zaświeciło tuż nad rzeczką
i promyczkiem pac! kogutka.
– Wstawaj, śpiochu! Piej! Pobudka!
Dzieci wołają: – Wstawaj!
Lecz kogucik oczy mruży,
chciałby pospać trochę dłużej…
– Niech zwierzęta zbudzi kotek,
który słodko śpi za płotem.
Kot przeciąga się na ganku.
– Lubię miauczeć o poranku…
Jak nie piśnie: – Miauuu! Pobudka!
Na to przybiegł pies z ogródka.
Warknął: – Słyszę kocie piski!
Aż mi kość uciekła z miski!
Hau! Hau! To najlepszy budzik,
nawet świnki śpiochy zbudzi!
Świnki wyszły na podwórze.
– My też chcemy śpiewać w chórze!
Miauczki, szczeki, kukuryki
zamieniamy w śliczne kwiki!
Wtem pojawił się kogucik.
– Proszę więcej się nie kłócić!
Kto jest mistrzem przebudzanek?
Niech rozstrzygnie pan baranek!
Baran rzekł:
– Przestańcie skrzeczeć!
Budzik może tylko beczeć!
Beeee! I beeee! Każdego ranka,
więc głosujcie na baranka!
Przydreptała krówka w łaty.
– Ja zamuczę!
Kto jest za tym?
Muuuu tak miłe jest dla uszka,
że obudzi w mig leniuszka!
Przyczłapały żółte kaczki,
białe gąski i kurczaczki.
Wszyscy chcą od rana gdakać,
piszczeć, gęgać albo kwakać!
Dość miał kogut tego krzyku.
Zapiał głośno: – Kukuryyykuuu!
Wiecie, kto nas będzie budzić?
Zwykły elektryczny budzik.
Jeżeli nie macie możliwości wykonania sylwet do przedstawienia to możecie obejrzeć inscenizację wiersza A. Widzowskiej "Kogutek" tutaj
A teraz odpowiedzcie na kilka pytań dotyczących przedstawienia.
- Jakie zwierzęta występowały w przedstawieniu?
- Jaki problem miały zwierzęta?
- Jakie zdanie miały zwierzęta na temat porannej pobudki?
- Jak zakończyła się ta historia?
Zabawa ruchowa z elementem pełzania „Sprytny kotek”. Pomoce: kolorowy sznurek. Rodzice umieszczają w pokoju sznurek (mniej więcej na wysokości kolan dziecka). Dzieci (koty) mają przejść pod sznurkiem (płotkiem) tak, aby go nie dotknąć. Jeśli dziecko dotknie sznurka, próbuje przejść kolejny raz.
Wiecie jak wyglądają zwierzęta na wiejskim podwórku. Potraficie rozpoznać je po kształcie? Spróbujcie rozwiązać poniższe zagadki i narysujcie odpowiedzi.
Chodzi po podwórku,
Woła: „Kukuryku”,
On i jego przyjaciele,
Mieszkają w kurniku.(kogut)
Bawię się w błocie
Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.
Mieszkam w chlewiku ....(świnia)
Często wołam: me, me, me.
Czy ktoś wełnę moją chce? (owca)
Ciężko pracuję na wsi cały dzień.
Odpoczywam w stajni i nie
jestem leń. (koń)
Gdaczę sobie: ko, ko, ko,
Na śniadanie dam ci jajko. (kura)
Zawsze blisko krowy i ogonem
miele, każdy już odgadnie,
bo to przecież...(ciele)
Tak cichutko chodzi,
że go nikt nie słyszy, i dlatego bardzo
boją się go myszy. ...(kot)
Dobre ma zwyczaje
– ludziom mleko daje. ...(krowa)
Żółte, puszyste piórka,
okrągłe, grube brzuszki,
oczka jak dwa paciorki
i płaskie krzywe nóżki. ...(kaczątko)
Ptak jest ze mnie kolorowy
i gulgotać wciąż gotowy. (indyk)
Jestem biała, jak wąż syczę,
tyle razy, że nie zliczę
i lubię chodzić gęsiego,
czy wiesz kim jestem, kolego? (gęś)
Potańczcie przy piosence "Kaczuszki".
A teraz trochę zabawy - zagrajmy w gry „Zwierzęta wiejskie”
Pozdrawiamy cieplutko Helenka i Asia. Czekamy na fotorelacje.