Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Miejsca, które znamy 28.04.2020

Zapraszamy Was dzisiaj na prezentację multimedialną pt. "Łódź - moje miasto".

Zabawa z rymowanką

– Miejscowość swoją znamy, miejscowość swą kochamy.

Dzieci wypowiadają rymowankę cicho, głośno, rytmizują ją prostym, wymyślonym przez siebie ruchem (np.: klaskanie, tupanie, podskoki), śpiewają na własną melodię.

Słuchanie wiersza M. Strękowskiej - Zaremby „Małe miasteczko”.

W małym miasteczku nie ma wieżowców,

schodów ruchomych ni zoo,

lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,

które śpiewają wesoło.

Dokoła rynku stoi rząd domów

w siedmiu kolorach tęczy;

ruch jest nieduży, spokojnie, miło,

czasami pszczoła zabrzęczy.

Czyste powietrze pachnie zielenią,

na niebie świeci słoneczko,

wszędzie jest blisko, ludzie się znają,

dbają o swoje miasteczko.

Rozmowa na temat wiersza:

− Jak wygląda małe miasteczko?

− Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?

Ćwiczenia twórcze „Nowe ulice” - dzieci zamieniają nazwy ulic (swojego osiedla lub miejscowości), na nazwy pochodzące od owoców (np. Cytrynowa, Bananowa, Mandarynkowa) lub słodyczy (np. Czekoladowa, Herbatnikowa, Batonikowa).

Zabawy konstrukcyjne - zbuduje z klocków różne domy. Następnie porównajcie powstałe budowle, wykorzystując następujące pojęcia: wysoki, niski, wyższy, niższy. 

Zabawy z kostkami

Dodawanie z użyciem kostek. Dzieci rzucają kolejno dwiema kostkami. Po wyrzuceniu liczą oczka. Podają wynik. Uzasadniają go. Np. 5 i 4 to 9. (pięć dodać cztery to dziewięć). Układają odpowiednie działanie i je odczytują 5 + 4 = 9.

Odejmowanie z użyciem kostek. Dzieci kolejno rzucają kostkami. Najpierw tą z większą liczbą oczek, a potem tą drugą. Liczą oczka wyrzucone na pierwszej, a potem – na drugiej kostce. Od liczby kropek z pierwszej kostki odejmują liczbę kropek z drugiej kostki. Podają wynik. Uzasadniają go. Np. 10 odjąć 6 to 4. Układają odpowiednie działanie i je odczytują 10 – 6 = 4.

Ćwiczenia gimnastyczne z użyciem plastikowych kręgli.

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa Posłuszne kręgle. Dziecko porusza się swobodnie po pokoju, trzymając kręgle w ręce. Na mocne uderzenie w bębenek zatrzymuje się i manipuluje kręglami: podają je sobie z jednej ręki do drugiej, z przodu, za plecami, pod kolanami; podrzucając i łapiąc.
  • Ćwiczenie mięśni brzucha Jak najdalej w przód. Dziecko w siadzie prostym, kręgle trzyma w obu rękach. Wykonuje skłon tułowia w przód, sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp (kolana proste).
  • Skręty Na prawo, na lewo. Dziecko w siadzie skrzyżnym, trzyma kręgle na głowie, przytrzymując je rękami, łokcie ma na zewnątrz. Wykonuje skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonuje kilka rzutów i chwytów kręglami.
  • Skrętoskłony Witamy stopy. Dziecko w siadzie rozkrocznym, kręgle trzyma oburącz w górze; wykonuje skrętoskłon do lewej stopy – przywitanie jej (podczas ćwiczenia dziecko stara się nie zginać kolan, kręgle trzyma obiema rękami).
  • Ćwiczenie mięśni grzbietu Oglądamy kręgle. Dziecko leży na brzuchu, trzyma kręgle w obu rękach przed twarzą. Unosi głowę, prostując ręce; ogląda kręgle, wytrzymuje przez chwilę. Potem powrót do leżenia – odpoczynek.
  • Ćwiczenie mięśni brzucha Spotkanie. Dziecko leży na plecach, trzymając kręgle w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie wznosi obie ręce i nogi – dążą do spotkania nóg z kręglami; potem powraca do pozycji wyjściowej.
  • Ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha Z nóg do rąk. Dziecko leżą na plecach, kręgle trzyma pomiędzy stopami. Przekazuje kręgle do rąk za głową i powraca do siadu. Ponownie wkłada kręgle pomiędzy stopy i od nowa wykonuje ćwiczenie.
  • Bieg Postaw kręgle. Dziecko biega z kręglami w różnych kierunkach przy akompaniamencie bębenka. Podczas przerwy w grze stawia kręgiel na podłodze tak, aby się nie przewrócił.
  • Ćwiczenia przeciw płaskostopiu Sprytne stopy. Dziecko w siadzie prostym podpartym, kręgiel ma pomiędzy stopami (pionowo). Krąży obunóż w prawo i w lewo. Wałkują kręgle raz jedną, raz drugą stopą. W siadzie podpartym – chwyta stopami kręgle i podnosi je do góry.
  • Zabawa rytmiczna Zgodnie z rytmem. Dziecko, w rytmie bębenka, spaceruje po pokoju w różnych kierunkach. Podczas przerwy w grze zatrzymuje się, słucha rytmu wystukanego przez rodzica na bębenku, starając się go zapamiętać, a następnie wystukuje ten rytm, uderzając kręglami o podłogę.

 Spacer po swojej miejscowości, osiedlu.

Zadaniem dzieci na spacerze jest:

− oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych,

− zwracanie uwagi na budownictwo jedno i wielorodzinne,

− zachęcanie do obserwacji zmian jakie zaszły w najbliższej okolicy,

− poznawanie nazw mijanych ulic,

− przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego.

Karta pracy, cz. 4 str. 20  - dzieci rysują szlaczki po śladach, a potem – samodzielnie. Następnie naklejają w ramce widokówki, zdjęcia albo rysują ważne miejsca ze swojej miejscowości. Rysują po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

Karta pracy, cz. 4 str. 21 - dzieci rysują po śladach. Określają, który rysunek kojarzy się z ich otoczeniem.

Karta pracy, cz. 4 str. 22 - kolorowanie ramki zdjęcia przypominającego miejscowość dziecka. Kolorowanie rysunku.

Karty pracy Litery i liczby, cz. 2 str. 75 - liczenie, o ile kratek środki kwiatów są oddalone od linii. Rysowanie pod linią kwiatów, których środki są oddalone o tyle samo kratek.

A tutaj byliśmy i zwiedzaliśmy. Wielki konkurs - rozpoznajemy siebie i miejsca ze zdjęć. Podpisy są podpowiedzią dla rodziców.