Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Marcowa pogoda 16-20.03.2020

Przewodnim tematem bieżącego tygodnia jest Marcowa pogoda.

 

I.Wprowadzenie litery C na podstawie wyrazu cebula – Liczby i litery cz. 2 str.40 - 45.

Zaznaczanie litery c w wyrazach (wykorzystanie gazet znajdujących się w domu).

Rysowanie wyrazów na literę C – podpisywanie ich.

II.Nauka piosenki "Marcowi przyjaciele" 

1. Marcowi przyjaciele zebrali się na łące.

I wiatr, i grad, i deszczyk, śnieg, burza i słońce.

I tak wszyscy razem kłótnię wywołali,

każdy chciał być ważny, Wiosnę więc wezwali.

Wiosno, wiosno, schowaj łóżko i przybądź leśną dróżką.

Zobacz kto z nas ma do ciebie przyjść. (2x)

Ref: Ćwir, ćwir, ćwir, kle, kle, kle.

Zobaczymy, zobaczymy,

Co zrobi panna Wiosna z przyjaciółmi marcowymi. (2x)

2. Zbudziła się Wiosenka, poduszkę swą schowała

i biegnie do przyjaciół w zieleni już cała.

Patrzy w prawo, lewo, śmieje się wesoło,

prosi, by z nią razem zrobić wielkie koło.

Moi drodzy przyjaciele, nie ma co myśleć wiele.

Razem lećmy w świat na sto długich lat. (2x)

Ref: Ćwir, ćwir…

3. I proszę co się stało, aż mówić o tym szkoda.

Zrobiła się po prostu marcowa pogoda!

Burza wiatrem wieje, pada śnieg, deszcz leje,

stuka grad o chodnik, słońce potem grzeje.

Wiosnę głowa rozbolała, bo-cóż-narozrabiała!

Trochę Wiośnie wstyd za marcowe dni! (2x)

Ref: Ćwir, ćwir…

 

III. Ćwiczenia ruchowo-graficzne Marzec

                          Dzieci:

Tutaj kropla                rysują obiema rękami w powietrzu kontur kropli,

i tam kropla                 tak samo jak wyżej,    

parasolka                     rysują obiema rękami w powietrzu kształt parasola    

już mi zmokła.

Tu wiatr wieje            stoją i poruszają podniesionymi rękami (jak konary drzew

i tam wieje,                poruszane wiatrem),

sypnie śniegiem,         stoją z podniesionymi do góry rękami, zaciskają dłonie, a potem

                                   prostują palce,

deszczem leje.             Poruszając palcami, naśladują padający deszcz.

 

IV. Rysowanie garnków po śladach. Kolorowanie wg kodu. Szlaczki. Kalendarz pogody - karty pracy cz. 3 str.46 – 51.

 

V. Mówienie przysłowia W marcu jak w garncu z różnymi emocjami: ze złością, z radością, ze smutkiem, ze strachem.

 

Poniżej podajemy kilka linków di stron internetowych, które mogą być ciekawą inspiracją do wspólnych działań w domu:

https://www.nauczycielskiezacisze.pl/2019/03/wiosenne-plataninki-literowe.html

https://www.domowyprzedszkolak.pl/

https://www.superkid.pl/kolorowanki-wiosna/

https://eduzabawy.com//.../generator-kart-pracy-kodowanie-sta.../

Zachęcamy do zabaw z dziećmi. Życzymy owocnej współpracy!