Malowane wiosenne kwiaty Czwartek 8 IV 2021
Ćwiczenia w spostrzeganiu – Ence-pence.
Mały przedmiot dla pary np.: guzik, piórko, moneta
Jedno dziecko z rękami schowanymi za plecami, ukrywa mały przedmiot w dłoni. Mówi do drugiej osoby :Ence- pence, w której ręce? i pokazuje zaciśnięte pięści. Druga osoba dotykając dłoń partnera wskazuje , w której dłoni jest ukryty przedmiot.. Jeżeli trafi- zamieniają się rolami, a jeśli nie- zgaduje ponownie.
Zabawa guzikami
Różne guziki, kółka do pchełek, sylwety wycięte z kartonu: ptaki, kwiatki, chmurki ,słońce
Dzieci układają guziki na sylwetach wyciętych z kartonu.
Układają z guzików dowolne kompozycje
Zabawa Ene, due, rabe.
Jedna osoba mówi wyliczankę
Ene ,due, rabe połknął bocian żabę.
Żaba- Tadeusza.
W brzuchu mu się rusza.
Dziecko wskazane wydaje dźwięk , który kojarzy mu się z wiosną. Pozostałe osoby odgadują, co to jest ,np.: kum, kum- żaba, kle, kle-bocian, ku,ku,- kukułka.
Układanie chodniczka w kolorach kojarzących się z wiosną.
kolorowe patyczki matematyczne, lub paski z papieru
Opiekun układa z kolorowych patyczków wzory do powtórzenia przez dzieci.
Głośno nazywa, liczy i układa patyczki w danym kolorze, np. :po dwa, po trzy, po cztery w kolorach: zielonym, żółtym, niebieskim, czerwonym.
Dzieci samodzielnie układają chodniczki według wzoru.
Eksperymenty plastyczne:Jak powstają kolory wiosny?
Palety malarskie lub kawałki grubej folii, farby plakatowe: żółta, niebieska, czerwona, pędzle, woda, sylwety krokusów
Opiekun ma na palecie farby trzy kolory( żółta, czerwona, niebieska) Łączy je ze sobą rozcieńcza wodą i miesza pędzelkiem.
Dzieci obserwują powstałe kolory i podają propozycje tego, co można namalować w danym kolorze np. z połączenia żółtej i niebieskiej farby otrzymamy kolor zielony, którym można namalować liście.
Karta pracy,cz.2, nr10
Dzieci :
-rysują po śladach rysunku krokusa,
- kolorują go na fioletowo
- oglądają zdjęcia innych kwiatów kwitnących wiosną
Zabawa słowamiDokończ słowo.
Dzieci mówią całe słowa związane z wiosną, które z rytmicznym podziałem na sylaby wypowiedział opiekun np.: wio-sna , kro-ku-sy, ża-ba
Zabawa ruchowa Wiosenna powódź
krzesełka, gazety, nagranie odgłosów wody
Głośny szum wody, odgłos płynącej rzeki - YouTube
podczas nagrania odgłosów wody dzieci spacerują omijając kałuże(gazety) Gdy nagranie milknie i na hasło” Powódź!- dzieci rozbiegają się i siadają na krzesłach, unosząc nogi nad podłogą.
Wiosenne kwiaty- obraz ,nazwa
Prezentacja multimedialna Wiosna