Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Malowane wiosenne kwiaty Czwartek 8 IV 2021

Ćwiczenia w spostrzeganiu Ence-pence.

Mały przedmiot dla pary np.: guzik, piórko, moneta

Jedno dziecko z rękami schowanymi za plecami, ukrywa mały przedmiot w dłoni. Mówi do drugiej osoby :Ence- pence, w której ręce? i pokazuje zaciśnięte pięści. Druga osoba dotykając  dłoń partnera wskazuje , w której dłoni jest ukryty przedmiot.. Jeżeli trafi- zamieniają się rolami, a jeśli nie- zgaduje ponownie.

Zabawa guzikami

Różne guziki, kółka do pchełek, sylwety wycięte z kartonu: ptaki, kwiatki, chmurki ,słońce

 Dzieci układają guziki na sylwetach wyciętych z kartonu.

Układają z guzików dowolne kompozycje

Zabawa Ene, due, rabe.

Jedna osoba mówi wyliczankę

Ene ,due, rabe połknął bocian żabę.

 Żaba- Tadeusza.

 W brzuchu mu się rusza.

Dziecko wskazane wydaje dźwięk , który  kojarzy mu się z wiosną. Pozostałe osoby odgadują, co to jest ,np.: kum, kum- żaba, kle, kle-bocian, ku,ku,- kukułka.

 Układanie chodniczka w kolorach kojarzących się z wiosną.

 kolorowe patyczki matematyczne, lub paski z papieru

Opiekun układa z kolorowych patyczków wzory do powtórzenia przez dzieci.

Głośno nazywa, liczy i układa patyczki w danym kolorze, np. :po dwa, po trzy, po cztery w kolorach:  zielonym, żółtym, niebieskim, czerwonym.

Dzieci samodzielnie układają chodniczki według wzoru.

Eksperymenty plastyczne:Jak powstają kolory wiosny?

Palety malarskie lub kawałki grubej folii, farby plakatowe: żółta, niebieska, czerwona, pędzle, woda, sylwety krokusów

 Opiekun ma na palecie farby trzy kolory( żółta, czerwona, niebieska) Łączy je ze sobą rozcieńcza wodą i miesza pędzelkiem.

Dzieci obserwują powstałe kolory i podają propozycje tego, co można namalować w danym kolorze np. z połączenia żółtej i niebieskiej farby otrzymamy kolor zielony, którym można namalować liście.

Karta pracy,cz.2, nr10

Dzieci :

-rysują po śladach rysunku krokusa,

- kolorują go na fioletowo

- oglądają zdjęcia innych kwiatów kwitnących wiosną

    

 Zabawa słowamiDokończ słowo.

Dzieci mówią całe słowa związane z wiosną, które z rytmicznym podziałem  na sylaby wypowiedział opiekun  np.: wio-sna , kro-ku-sy, ża-ba

Zabawa ruchowa Wiosenna powódź

krzesełka, gazety, nagranie odgłosów wody

Głośny szum wody, odgłos płynącej rzeki - YouTube

podczas nagrania odgłosów wody dzieci spacerują omijając kałuże(gazety) Gdy nagranie milknie i na hasło” Powódź!- dzieci rozbiegają się i siadają na krzesłach, unosząc nogi nad podłogą.

Wiosenne kwiaty- obraz ,nazwa

Zwiastuny wiosny - rozpoznajemy wiosenne kwiaty/ Wiosna - Antonio Vivaldi - lekcja dla dzieci - YouTube

Prezentacja multimedialna Wiosna

EduKredka – OZNAKI WIOSNY / Film edukacyjny #9 - YouTube