Kwiaty majowej łąki
Dziś poznamy kwiaty, które rosną na łące.
Obejrzyjcie obrazy i film przedstawiające łąkę, poznajcie nazwy kwiatów, które na nich widzieliście. Podzielcie nazwy kwiatów na sylaby.
Przeczytajcie wiersz B. Szelągowskiej "Majowa łąka", powtarzajcie fragment tekstu: za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Majowa łąka, pachnąca łąka;
Tu widać myszkę, słychać skowronka…
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Pająk zaplata pośród traw sieci,
a mała pszczółka do kwiatka leci.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Ważka spogląda na dół ciekawie.
Kret nowy kopiec wykopał w trawie.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Bąk bzyczy głośno, trzmiela szukając.
A wokół brzozy wciąż biega zając.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Na małym krzaczku przysiadła mucha.
Z wielką uwagą motyla słucha.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
I konik polny też nie próżnuje,
małej biedronce kropek pilnuje.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Tyle się dzieje ciągle na łące!
Aż z ciekawością zerka tam słońce.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Teraz zabawa "Maki, stokrotki, chabry". Potrzebne będą czerwone, białe i niebieskie kółka wycięte z papieru kolorowego - to nasze kwiaty. Rodzic rozsypuje kolorowe kółka na dywanie – łące. Dziecko postępuje zgodnie z poleceniami:
- segreguje kwiaty ze względu na kolor,
- kontynuuje rytm rozpoczęty przez dorosłego:
- czerwony, biały, niebieski, czerwony...
- biały, biały, czerwony, biały…
- niebieski, czerwony, czerwony, niebieski…
Tutaj znajdziecie kartę pracy - połączcie połowy takich samych kwiatów, możecie pokolorować kwiaty.
Możecie również zrobić łąkę - wykorzystajcie do stemplowania farby i widelec i powstanie taki obraz.