JESTEM PRZYJACIELEM PRZYRODY - wtorek 21.04
Dzień dobry, dzisiaj dowiemy się jak zostać przyjacielem przyrody.
Obejrzyjcie prezentację PIĘKNO POLSKIEJ PRZYRODY
MY NASZĄ ZIEMIĘ KOCHAMY - PLAKAT, a teraz porozmawiajcie z rodzicami na temat prezentacji i plakatu. Zastanówcie się co możemy zrobić dla przyrody?
Tylko jeden raz” – słuchanie wiersza Buczkówny. Ćwiczenia odtwórcze wiersza - nauka na pamięć.
Chcą żyć, jak i ty żyjesz,
wszystkie na świecie zwierzęta,
i mrówki, i żaby, i żmije,
i pszczoła wiecznie zajęta.
Przypatrz się z bliska dżdżownicy,
biedronce, jak kropki liczy,
jaskółce, jak gniazdo kleci,
jak pająk rozsnuwa sieci.
I paź królowej - motyl -
niech fruwa tęczowo - złoty,
i ślimak środkiem dróżki
niech pełznie, wystawia różki…
Niech skacze pasikonik,
niech świerszczyk w trawie dzwoni…
Dla nich kwitnie łąka, dla nich rośnie las.
Jak i ty – żyją tylko raz
OBRAZKI DO WIERSZA: MRÓWKA ŻABA ŻMIJA PSZCZOŁA DŻDŻOWNICA BIEDRONKA JASKÓŁKA PAJĄK ŚLIMAK PASIKONIK ŚWIERSZCZ
Odszukiwanie obrazków wymienionych w nim zwierząt i układanie ich w jednej linii, w odpowiedniej kolejności.
Obrazki przedstawiające zwierzęta z wiersza: mrówki, żaby, żmije, pszczołę, pazia królowej, ślimaka, dżdżownicę, biedronkę, jaskółkę, pająka, pasikonika, świerszcza.
Następnie, wskazując kolejne obrazki zwierząt, prosimy dzieci o wspólne powtarzanie wiersza. Zwracamy uwagę, aby dzieci mówiły wiersz spokojnie, głośno i wyraźnie.
NASZA ZIEMIA - złóż obrazek
Praca indywidualna - Karty pracy MAC- Olek i Ada cz. 4 72,73 Dzieci: zaznaczają na karcie zwierzęta z wiersza kolorowymi kółeczkami odszukanymi wśród naklejek.