Jak tu pięknie i wesoło.
Witajcie Przedszkolaki.
Na początek posłuchajcie wiersza "Tęczowa łąka", wskażcie zwierzęta występujące w wierszu i odpowiedzcie na pytania.
B. Szelągowska „Tęczowa łąka”
Lśni jak tęcza – łąka w maju. Kolorów tu tyle!
Na stokrotkach, mleczach, makach siadają motyle.
Z norki właśnie wyszła myszka, a za nią jej dzieci.
A nad nimi, w stronę stawu wielki bocian leci.
Pszczółka bawi się w kolory czerwonego szuka.
Gdzieś na samym skraju łąki, dzięcioł w drzewo stuka.
Konik polny już się zmęczył i gra coraz ciszej.
A do taktu, na rumianku osa się kołysze.
Bąk coś bąknął niewyraźnie, mocno zawstydzony.
W łapkach przyniósł słodki nektar dla swej przyszłej żony.
A spod liścia, po łodydze wspięła się dżdżownica
i rozgląda się po łące, i wszystkim zachwyca!
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
− Czy łąka w maju jest kolorowa czy ponura?
− Które zwierzę zamieszkujące łąkę podoba Ci się najbardziej? Dlaczego?
Teraz zabawa "Rodzina pająków".
Odbijcie na kartce kciuk zamoczony w czarnej farbie tyle razy, ile macie lat. Następnie dorysujcie czarnym flamastrem odnóża, czułki i oczy pająków, pamiętając, że pająki po każdej stronie mają cztery odnóża. Możecie dorysować pajęczynę.
Czy znacie mieszkańców łąki? Rozwiążcie zagadki wskazując odpowiedni obrazek.
Ma długie nogi i dziób czerwony,
wrócił niedawno z dalekiej strony.
Z żabkami raczej niechętnie gada,
taka to jego największa wada! (bocian)
Skaczą zielone po majowej łące, ogrzewa je ciepłe, wesołe słońce. (żaby)
Wolno sunie, hen przed siebie,
nie poprosi o domek ani mnie, ani ciebie.
Ma go ciągle na sobie, nie służy tylko ku ozdobie. (ślimak)
Gdy zaświeci słonko nad majową łąką, wesoło latają
i kolorowe jak one kwiaty odwiedzają. (motyle)
Z łąki do bukietów trafiają, i piękny, czerwony kolor mają. (maki)
Tutaj i tu znajdziecie kart pracy - połączcie pary takich samych obrazków i połączcie obrazek z jego cieniem.
Na zakończenie możecie wykonać motyla - możecie go narysować lub wykonać metodą stemplowania.