Dzień Kredki
22 listopada obchodzimy „Dzień Kredki”. Każde dziecko kiedyś rozpoczyna swoją przygodę z kolorowymi kredkami. Rysowanie rozwija wyobraźnię, zachęca dzieci do zabawy i towarzyszy im przez cały okres nauki i zabawy. Rysowanie to również wielka frajda i ważny trening dla małego dziecka. Do tego uczy twórczego myślenia. Za pomocą kredki najmłodsi mogą wyrazić to, co myślą, czują i o czym marzą.
W poniedziałek obchodziliśmy w grupie IV Czerwonej „Dzień Kredki”. Jak się domyślacie nudy nie było. Święto to jest w szczególny sposób związane z dziećmi. Swoje pierwsze prace dzieci wykonują właśnie przy użyciu kredki. Dlatego też w tym dniu kredka znajdowała się w centrum naszych oddziaływań. Na początku przedszkolaki wysłuchały piosenki pt.: „Kolorowe kredki”, a potem wspólnie zastanawialiśmy się: „co by było, gdyby nie było kolorów”. Przedszkolaki wykazały się dużą pomysłowością odpowiadając na pytanie. Następnie zamieniliśmy się w poszukiwaczy kolorów ukrytych w naszej sali. Wykorzystując tablicę interaktywną graliśmy w gry interaktywne „Łączenie cech kredki” i „Znajdź kredkę”. Wiemy też, że kredki możemy wykorzystać do nauki liczenia, można z nich ułożyć tęczę. Nie wiadomo kiedy, a szary, listopadowy dzień pomalowaliśmy na „niebiesko, fioletowo, żółto i różowo, na czerwono, na zielono i pomarańczowo”. Kredki wykorzystaliśmy nie tylko do rysowania i kolorowana, ale również do zabaw matematycznych, rytmicznych oraz ruchowych. Był to bardzo wesoły i kolorowy dzień!