Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Co zrobić, gdy chce mi się płakać? 25.05.2020

Dzisiaj UBU zaprasza nas na film  "Bajka o uczuciach".

„Co mówi lusterko?”  zabawa dydaktyczna. Rodzic wspólnie z dzieckiem patrzy na siebie w lusterku, mówiąc: Teraz jestem … smutny, wesoły, zdziwiony, przestraszony.

Posłuchajcie piosenki pt. "Piosenka o beksie".

1. Czeka nas dzisiaj nie lada gratka, bo w tej piosence będzie zagadka:

Jak się nazywa osoba, która płacze jak ciemna chmura?

Płacze, gdy każą umyć jej szyję, płacze, gdy chudnie, płacze, gdy tyje.

Płacze, gdy zrobi w zeszycie kleksa; jak się nazywa? Beksa!

Beksa to jest taka dama, co bez przerwy robi dramat;

zawsze nie tak, zawsze źle, beksa ciągle mówi "be!"

Beksa to jest taka pani, co się nie uśmiechnie za nic;

nie ma mowy, nie, nie, nie beksa ciągle mówi "be!"

2. Czeka nas dzisiaj trudne zadanie: jak wygnać z beksy to jej płakanie.

Jaką tu radę znaleźć dla beksy, uśmiech tu jest najlepszy.

Bekso, spróbuj, a zobaczysz, ile uśmiech w życiu znaczy:

tylko ten się czuje źle, kto bez przerwy mówi "be!"

Bekso, nie rób takiej miny, bo się w końcu obrazimy;

bekso, tak prosimy cię, przestań wreszcie mówić "be!"

Beksa to jest taka dama, co bez przerwy robi dramat;

zawsze nie tak, zawsze źle, beksa ciągle mówi "be!"

Beksa! Beksa! Beksa! Beksa! Be - ksa!

Beksa to jest taka dama, co bez przerwy robi dramat;

zawsze nie tak, zawsze źle, beksa ciągle mówi "be!"

Bekso, nie rób takiej miny, bo się w końcu obrazimy;

bekso, tak prosimy cię, przestań wreszcie mówić "be!

„Co zrobić, gdy chce mi się płakać?” – formułowanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci oraz słów wysłuchanej piosenki.

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat płaczu. Zadaje pytania: 

- Z jakiego powodu czasem płaczesz?

- Co robią wtedy rodzice, rodzeństwo, babcia, dziadek?

- Czy radzisz sobie z płaczem?

- Kiedy przestajesz płakać?

- Co lub kto ci w tym pomaga?

- Czy płacz jest nam czasem trochę potrzebny? Kiedy? Dlaczego?

- Jak się nazywa osoba, która bardzo często płacze bez powodu?

- Jak my możemy pomóc takiej osobie? Rodzic czyta drugą zwrotkę piosenki ,,Piosenka o beksie’’

- Jaką radę daje beksie piosenka? (żeby się uśmiechała). Ta rada jest dobra dla każdego, aby odzyskać dobry humor.

Teraz, w czasie piosenki będziemy spacerować, a gdy usłyszymy słowo „beksa” przybijemy sobie piątkę i szeroko się uśmiechniemy.

Gry interaktywne:  "Dopasuj emocje" i  "Jak się czujesz?"

Praca plastyczna„Deszczowy kij”– wykonanie instrumentu.

Dziecko wykonuje instrument z rolki po ręcznikach papierowych. Zakleja dno rolki kwadratowym kawałkiem papieru, posmarowanym klejem. Rodzic przygotowuje miseczki z różnymi nasionami lub kaszami. Dziecko, przekłada nasiona do wnętrza tuby. Zaklejamy otwór tuby drugim kwadratowym kawałkiem papieru. Mocno ściskamy miejsca sklejenia, aby papier dobrze przywarł do tuby. Całość owijamy folią aluminiową.

Gra na instrumencie – deszczowy kij.

Dziecko gra, obracając deszczowy kij (dłońmi zatyka otwory tak, aby nasiona się nie wysypały) do utworu  "Bolero"  Maurice’a Ravelastarając się utrzymać rytm piosenki.

Ćwiczenia oddechowe „Trudne słowa”.

Dziecko bierze wdech, a na wydechu wymawia różne słowa (gratka, zagadka, płacze, kleksa, beksa), przedłużając brzmienie ostatniej głoskiZa drugim razem wymawia te same słowa, dzieląc je na sylaby.

A teraz pobawimy się jeszcze wierszem Ewy Małgorzaty Skorek „Dni tygodnia”. W miejscach oznaczonych * dzieci powtarzają na jednym wydechu dni tygodnia.

Jakie nazwy

dni tygodnia znamy?

Czy wszystkie nazwy

dni pamiętamy?

Jeśli ktoś lubi

takie zadania,

niech się zabiera do wyliczania.

Powietrza dużo

buzią nabiera i na wydechu

niech dni wymienia:

− poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.*

Jeśli za trudne

było zadanie,

ćwicz dalej z nami

to wyliczanie.

− Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.*

Pora na gimnastykę, na którą zapraszają  Świeżaki.

Praca indywidualna

Karta pracy cz. 4 str. 54 -  rysowanie siebie w swoim ulubionym ubraniu, ze swoją ulubioną zabawką. Kolorowanie ramki swoim ulubionym kolorem. Samodzielne pisanie swojego imienia i nazwiska.

A gdy przestanie padać i wyjrzy słoneczko zza chmur zapraszamy na spacer. Buziaczki od Helenki i Tereski.