Co słychać wiosną na wsi Wtorek 13IV 2021
Piosenka Wiosna na wsi B. Forma
1.Kogut głośno pieje, gładzi piękne piórka.
-Ko, ko, jestem głodna- woła pani kurka.
Ref.: Kukuryku, ko, ko, ko,
gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa,
mu, mu,, iha, iha.
Kto nam dziś śniadanie da?
- Na podwórku gęsi i małe kaczuszki
tup, tup przytupują, mają puste brzuszki.
3.Idzie pan gospodarz, ciężki worek niesie ,
szur, szur sypie ziarna, wszyscy głodni przecież.
- Z gospodarzem wiosna cichutko przybyła
i pachnącą trawą łąkę ozdobiła.
- Pasą się owieczki,, krowy i barany,
jest już z nami wiosna, świat się cieszy cały.
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
- Jakie odgłosy wydawała pani kura?
-Jak gęsi i kaczuszki przytupywały?
-Kto wydaje takie odgłosy: muu, muu; bee, bee; gę, gę; kwa, kwa; kukuryku?
-Czy melodia była wesoła, czy smutna?
- Czy piosenka była wesoła, czy smutna?
Nauka refrenu piosenki Wiosna na wsi , ilustrowanego obrazkami
obrazki: koguta ,kury, gęsi, kaczki, krowy, owcy
opiekun powtarza z dziećmi tekst refrenu, pokazując obrazki zwierząt
Zabawa ortofoniczna Mów jak ja.
Opiekun wypowiada głoski wymyślony przez siebie sposób( np.: wolno, wolno, szybko, szybko) a dzieci powtarzają za nim w ten sam sposób.
Ćwiczenie słuchowe Jakie to zwierzę?
Opiekun wypowiada nazwy zwierząt sylabami dziecko podaje pełną nazwę ( ku- ra- kura)
Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze: Jesteśmy zwierzętami
obrazki: koguta ,kury, gęsi, kaczki, krowy, owcy
Opiekun podnosi do góry obrazek z wybranym zwierzątkiem, dzieci naśladują odgłosy jakie ono wydaje.
Zabawa dydaktyczna Kalambury
Opiekun podaje nazwę zwierzęcia, dziecko ma pokazać ruchem, to zwierzę.
Zabawa muzyczno- ruchowa . Na wiejskim podwórku "
Dziecko chodzi w rytmie dowolnej muzyki . Przerywamy muzykę i pokazujemy obrazek dowolnego zwierzęcia . Dziecko naśladuje ruchy i głos danego zwierzęcia . Zabawę powtarzamy kilkukrotnie .