Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Barwa ochronna 11.05.2020

Witamy po weekendzie. W tym tygodniu wybierzemy się na wycieczkę po łące.

Rozpoczniemy od spaceru po łące. Zobaczcie i posłuchajcie, co w trawie "piszczy" ?

Posłuchajcie piosenki pt. "Wiosna na łące"

1. Dziś na łąkę przyszła Wiosna

w kwiecistej sukience,  

budzi maki i stokrotki, 

jaskry i kaczeńce.

Ref.: Ptaki trele wyśpiewują, 

świeci ciepłe słońce,  

w rosie kąpią się biedronki.  

Wiosna już na łące!

2. Świerszcz zielone stroi skrzypce,

da dziś pierwszy koncert.  

Tańczą pszczoły i motyle, 

żabki i chrabąszcze. 

Ref.: Ptaki trele wyśpiewują, 

świeci ciepłe słońce,  

w rosie kąpią się biedronki.  

Wiosna już na łące!

3. Tak się wszyscy cieszą wiosną, 

tańczą i śpiewają, 

nawet krecik wyszedł z norki,

z myszką pląsa żwawo. 

Ref.: Ptaki trele wyśpiewują, 

świeci ciepłe słońce,  

w rosie kąpią się biedronki.  

Wiosna już na łące!

Odpowiedzcie na pytania:

− Kto przybył na łąkę?

− Co zaczęło się dziać na łące, kiedy przyszła wiosna?

− Co to znaczy, że świerszcz stroi skrzypce?

− Wymień mieszkańców łąki, o których jest mowa w piosence.

Zabawa rytmiczno-artykulacyjna z wykorzystaniem wiersza Teresy Fiutowskiej „Żabie łapki”.

Dzieci stają naprzeciwko rodzica i powtarzają tekst, ilustrując go ruchem.     

                                                               Dzieci

Dwie zielone małe żabki,

tak nad stawem grają w łapki:

jedną łapką                                                  podnoszą prawą rękę ugiętą w łokciu,

klap, klap, klap.                                          uderzają o prawą dłoń partnera,

Drugą łapką                                                podnoszą lewą rękę ugiętą w łokciu,

klap, klap, klap.                                          uderzają o lewą dłoń partnera,

Potem dwiema                                           podnoszą obie ręce ugięte w łokciach,

klap, klap, klap.                                       uderzają w obie dłonie partnera,

Ty, bocianie                                             przykucają i grożą bocianowi, poruszając

nas, nie łap!                                            Wskazującym palcem.

Praca plastyczna „Mieszkańcy łąki z papierowych pasków” podpowiedzi możecie znaleźć tutaj.

A teraz trochę zabaw ruchowych:

- Zabawa orientacyjno-porządkowa Owady na łące. Dzieci poruszają się w różnych kierunkach sali na palcach, naśladując głosem ciche brzęczenie. Na dźwięk tamburynu przykucają – owady odpoczywają na kwiatach. Na dwa dźwięki tamburynu ponownie poruszają się po sali.

- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Bukiety kwiatów. Dzieci spacerują po łące, co pewien czas schylają się i zrywają kwiatek. Na hasło: Bukiety kwiatów zatrzymują się i podnoszą do góry raz prawą, raz lewą rękę. Prezentują swój bukiet.

- Zabawa ruchowa z elementem równowagi Bocian chodzi po wysokiej trawie. Dzieci chodzą, wysoko unosząc kolana. Po kilku krokach zatrzymują się, stają na jednej nodze, drugą mają opartą o kolano nogi, na której stoją. Poruszają złączonymi przed sobą rękami wyobrażającymi dziób bociana i powtarzają słowa: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

- Zabawa ruchowa z elementem skoków Ostrożne żabki. Dzieci-żabki poruszają się, skacząc w przysiadzie. Hasło Nie ma bociana jest sygnałem, że niebezpieczeństwa nie ma, żabki mogą skakać dalej.

- Zabawa bieżna Próbujemy złapać motyla. Dzieci biegają w różnych kierunkach. Na hasło Hop! wyskakują w górę z klaśnięciem nad głową.

- Dzieci maszerują we wspięciu na palcach – wysoko, a potem w przysiadzie – nisko.

Rozwiążcie kilka  zagadek na temat „Mieszkańcy łąki”. Możecie narysować odpowiedzi.

Wiosną i latem się pojawia,

kiedy ranek nastaje

jej kropelki są na kwiatkach,

listkach i na trawie. (rosa)

 

Na niebie jej barwy pięknie się mienią,

jak most ogromny łączy niebo z ziemią. (tęcza)

 

Błyszczący na jej plecach

płaszczyk czerwony,

czarnymi kropkami

pięknie ozdobiony. (biedronka) 

 

Rozciąga policzki

jak woreczki małe.

Zimowe zapasy

przenosi w nich całe. Na czas mroźnej zimy,

gromadzi je w norze.

Ma miłe futerko,

znacie go może? (chomik)

 

Ma barwne skrzydła,

fruwa nad łąką

i bardzo lubi,

gdy świeci słonko. (motyl)

 

Jak się ten owad nazywa?

Przez cały dzień pracuje.

Na plecach nosi ciężary,

kopiec wielki buduje.  (mrówka)

Praca indywidualna:

Karta pracy cz. 4 str. 36−37 - obejrzyjcie obrazek i powiedzcie, co dzieje się na łące w maju. Obejrzyjcie zdjęcia zwierząt, nazwijcie je.  

Karta pracy cz. 4 str. 38 - ponumerujcie kolejność obrazków za pomocą kropek (lub liczb). Obejrzyjcie zdjęcia motyli. Opowiedzcie o najciekawszym motylu.

Karta pracy Litery i liczby cz. 2 str. 74 – powiedz co dzieje się na obrazku. Narysuj w prawym górnym rogu słoneczko, w lewym górnym rogu chmurkę, w prawym dolnym rogu żabkę, w lewym dolnym rogu kwiatka.